مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان مرکزی:

رمضان فرصتی برای قرب به خدا و دوری از مادیات است

حجت‌الاسلام «شریفی» گفت: اگر خداوند دستور روزه‌داری را فرمودند برای زحمت و به تکلف انداختن بندگان نیست بلکه برای این است که فرصتی برای قرب به خدا و دوری از مادیات و رسیدن به معنویات است.
کد خبر: ۵۸۰۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶ - 28March 2023

رمضان فرصتی برای قرب به خدا و دوری از مادیات استبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، حجت‌الاسلام «مصطفی شریفی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان مرکزی ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «رجب ماه خدا، شعبان ماه من و رمضان ماه امت من است».

حجت‌الاسلام شریفی افزود: این ماه را ماه رمضان نام‌گذاری کردند چون در این ماه گناهان بخشیده می‌شود.از نگاه مادی هم نگاه کنیم همان نگاه غربی‌ها می‌شود که امساک درمانی باعث تحدید قوا و سلامت جسم می‌شود. روایات متعدد تأکید دارند کسانی که مشکل ندارند روزه‌بگیرند تا از ثواب و برکات دنیوی و اخروی استفاده کنند.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: رمضان تنها ماه قمری است که نام آن در قرآن کریم ذکرشده و ذکر رمضان در قرآن نشانه اهمیت این ماه است. ماهی است که در آن جنگ و خونریزی حرام است.

وی خاطرنشان کرد: ماه رمضان، ماه آمرزش و محو گناهان امت پیامبر اکرم(ص) خواهد شد و هر کس بتواند در این ماه روزه بگیرد خداوند بقیه عمرش را تضمین خواهد کرد و گناهانش را می‌بخشد و از عطش و تشنگی روز قیامت در امان خواهد بود.

حجت‌الاسلام شریفی اضافه کرد: روزه‌داری علاوه بر فضیلت اخروی فرصتی برای تجدیدقوای جسمی و استراحتی برای بدن است تا در سایر ایام بتواند کارایی خوبی داشته باشد.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان مرکزی عنوان کرد: اگر خداوند دستور روزه‌داری را فرمودند برای زحمت و به تکلف انداختن بندگان نیست بلکه برای این است که فرصتی برای قرب به خدا و دوری از مادیات و رسیدن به معنویات است.

وی در پایان تصریح کرد: غربی‌ها نیز به امساک و خودداری از خوردن و آشامیدن هم نگاه مثبتی دارند. کسانی که بیماری روحی و جسمی دارند مدتی آن‌ها را  امساک درمانی می‌کنند تا بیماری‌شان خوب شود.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار