استاندار کرمانشاه:

امنیت و آرامش بسترساز پیشرفت اقتصادی است

«صحرایی» گفت: امنیت و آرامش، بسترساز پیشرفت اقتصادی است و یکی دیگر از اهداف مهم بازدید از مرزهای استان «بررسی وضعیت مرزهای تجاری و بازارچه های استان و ظرفیت های موجود برای رونق صادرات و تجارت با عراق» بود.
کد خبر: ۵۸۰۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳ - 29March 2023

امنیت و آرامش بسترساز پیشرفت اقتصادی استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه،«محمدطیب صحرایی» استاندار کرمانشاه امروز با همراهی «علی شعبانی» سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، سردار «محمد نظر عظیمی» فرمانده قرارگاه منطقه ای نجف اشرف نزسا و سردار «علی احمد فیض‌الهی» فرمانده تیپ انصار الرسول(ص) نزسا در قالب یک سفر کاری از وضعیت امنیتی و زیرساختی نوار مرزی در حوزه اورامانات و غرب استان بازدید کرد.

برنامه بازدید کامل از نوار مرزی استان و بررسی تکمیلی وضعیت زیرساختی و امنیتی این مناطق، در دستور کار مدیریت ارشد استان است و قرار است طی سه مرحله انجام شود.

در این سفرها همچنین ظرفیت‌های مرزها برای رونق صادرات و تجارت با عراق و توسعه گردشگری مورد بررسی ویژه قرار می گیرد.

بازدید در دمای منفی ۲۰ درجه

مرحله اول برنامه به بازدید مرزی استاندار کرمانشاه‌ از منطقه اورامانات اختصاص داشت. این بازدید از نقطه شروع همجواری با استان کردستان آغاز شد و در ابتدا وضعیت پایگاه کوهستانی «پیازدول» به صورت میدانی مورد بررسی قرار گرفت.

پیازدول یک پایگاه سردسیری است که به منظور مقابله با اشرار ضد انقلاب در عمق مرزها ایجاد شده است. در بازدید از پایگاه پیازدول که در «دمای منفی ۲۰ درجه» صورت گرفت، استاندار کرمانشاه از نزدیک وضعیت این پایگاه را بررسی و از زحمات امنیت آفرینان و پاسداران آن قدردانی کرد.

استاندار و تیم همراه در ادامه بوسیله بالگرد به منطقه «مله پسک پاوه» و سپس منطقه بوزین و مره‌خیل رفتند و زیرساخت ها و امکانات آن مناطق را نیز مورد بررسی قرار دادند.

بازدید از جاده مرزی سنتو

سنتو یک جاده قدیمی و تنها جاده مرزی مورد استفاده اهالی و نیروهای امنیتی و نظامی منطقه است. با توجه به اهمیت ویژه سنتو، دکتر صحرایی به بازدید میدانی از این جاده مرزی هم پرداخت.

استاندار کرمانشاه پیرامون این بازدید گفت: مشکلات منطقه و وضعیت این جاده مرزی توسط فرمانده قرارگاه نجف تشریح شد و ان شاالله با نگاهی ویژه، برطرف کردن مشکلات این منطقه را با هدف تقویت امنیت و آرامش استان دنبال خواهیم کرد.

این برنامه کاری فشرده، استاندار کرمانشاه و تیم همراه در مجموع از ۱۷۱ کیلومتر نوار مرزی استان با کشور عراق بازدید کردند.

اهداف بازدید استاندار کرمانشاه

استاندار کرمانشاه در حاشیه این بازدید گفت: ما از بازدیدهای فشرده این روز چند هدف داشتیم، نخست خداقوت به مدافعان امنیت و حافظان آرامش مردم ایران بود که در سرما یا گرمای طاقت فرسا سینه خود را در خط مقدم و نقاط صفر مرزی در برابر هرگونه تهدید دشمن سپر کرده اند.

صحرایی افزود: بررسی مشکلات و احصای نیازهای موجود برای تقویت امنیت مرزهای کشور و استان دیگر هدف این سفر بود.

وی امنیت و آرامش را بسترساز پیشرفت اقتصادی دانست و بیان کرد: یکی دیگر از اهداف مهم بازدید از مرزهای استان «بررسی وضعیت مرزهای تجاری و بازارچه های استان و ظرفیت های موجود برای رونق صادرات و تجارت با عراق» بود.

صحرایی «امکان سنجی مرزها و نواحی مرزی برای توسعه گردشگری» را دیگر هدف بازدید از مرزهای استان دانست و گفت: بازدید از قسمت های غربی و جنوبی مرز استان در منطقه قصرشیرین و سومار هم در دستور کار قرار دارد که با همراهی برادران مرزبانی و ارتش انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار