مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان خبر داد؛

پلمب 5 واحد صنفی گیلان به‌دلیل عدم رعایت عفاف و حجاب

«پورحیدری» از برخورد قاطع با بی‌حجابی در حوزه صنفی خبر داد و گفت: بیش از 5 واحد صنفی در رشت به علت عدم رعایت عفاف و حجاب پلمب شدند.
کد خبر: ۵۸۰۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲ - 29March 2023

پلمب 5 واحد صنفی گیلان به‌دلیل عدم رعایت عفاف و حجاببه گزارش دفاع‌پرس از رشت، «تیمور پورحیدری» مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان امروز در جمع خبرنگاران، اجرای مصوبات کمیسیون نظارت و ماده ۱۷ قانون نظام صنفی را تکلیف کلیه صنوف استان دانست و اظهار داشت: کلیه اصناف و بازاریان مکلف به اجرای قوانین و مقررات جاری کشور هستند با هرگونه هنجارشکنی قاطعانه برخورد خواهد شد.

وی طرح برخورد با تخلفات صنفی و رفتار‌های هنجارشکنانه را جدی و مستمر توصیف و تاکید کرد: پلمب و جریمه واحد‌های صنفی اساساً مطلوب نظر ما نیست و قطعاً باعث خسارت مالی و معنوی کسبه و اصناف در بازار خواهد شد، ولی به عنوان یک نهاد نظارتی در صورت مشاهده تخلفات مشهود و عینی مکلف به برخورد قانونی هستیم.

پورحیدری فعالیت ۵ واحد پلمب شده صنفی با نصب بنر را در راستای اجرای مصوبه کمیسیون نظارت مرکز استان اعلام کرد و گفت: متصدیان خدمات در واحد‌های صنفی در بخش عینک فروشی، پیتزا، قهوه فروشی، ابزار یراق و اسباب‌بازی فروشی نسبت به هنجار‌های اجتماعی حجاب و عفاف بی‌توجه بودند که منجر به پلمب واحد‌های مذکور شد.

مدیرکل صمت گیلان از صاحبان مشاغل و صنوف، رعایت عفاف و حجاب را مطالبه و تصریح کرد: مدیران واحد‌های صنفی، پرسنل فعال در محل کسب خود را به درستی مدیریت کرده و نسبت به رعایت مقررات و قوانین جاری کشور حساس و متعهد باشند تا بازاری آرام و بدور از معضلات اجتماعی را در سال جدید شاهد باشیم.

استاندار گیلان نیز در جلسه شورای اداری استان به غنای فرهنگی گیلان اشاره و تاکید کرده بود که اجازه رفتار‌های ساختارشکنانه و عدم رعایت شئونات اسلامی را در استان نمی‌دهیم.

استاندار، رعایت عفاف و حجاب توسط کارکنان و ارباب‌رجوع را در تمامی سازمان‌ها، نهاد‌ها و ادارات دولتی و خصوصی مورد تاکید قرار داده و وظیفه نظارت بر این امر را برعهده مدیر مربوطه دانست.

وی با تاکید بر نقش غیرقابل کتمان ائمه جمعه در گسترش فرهنگ حجاب در کشور، از ائمه جمعه خواست که با استفاده از تریبون‌های نماز جمعه نسبت به روشنگری در زمینه عفاف و حجاب و اثرات ارزشمند آن در جامعه، توطئه‌های دشمن در این حوزه و فریضه جهاد تبیین با ارائه تحلیل‌های کارشناسانه اقدام کنند.

همچنین نماینده، ولی فقیه در استان گیلان نیز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی (ره) اهمیت عفاف و حجاب را متذکر شده و گفته بود در استانی مانند گیلان که هشت هزار شهید تقدیم راه خدا و اسلام کرده، شایسته نیست عده‌ای در خیابان‌هایش کشف حجاب کنند.

در این شرایط، همه مطالبه‌گران حوزه عفاف و حجاب، دغدغه‌مندان فرهنگی، خانواده‌های معزز شهدا، مردم متدین و مومن منتظر اقدامات جدی مسئولان استان برای رفع این مشکل در سطح خیابان‌ها، معابر و اماکن مختلف هستند و باید دید چگونه به مطالبات مردم و خانواده‌های شهدا پاسخ می‌دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار