امام جمعه موقت اصفهان:

اگر استقلال اقتصادی نباشد، استقلال سیاسی و فرهنگی وجود نخواهد داشت

«محمودی» گفت: اگر استقلال اقتصادی نباشد، استقلال سیاسی و فرهنگی وجود نخواهد داشت، وقتی وابستگی اقتصادی وجود داشته باشد، فرهنگ غرب ترویج خواهد شد که این مسأله باید در اولویت مردم و مسؤولان باشد.
کد خبر: ۵۸۰۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴ - 31March 2023

اگر استقلال اقتصادی نباشد، استقلال سیاسی و فرهنگی وجود نخواهد داشتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، حجت‌الاسلام «سیداحمد محمودی» امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ۱۲ فروردین اظهار داشت: ۱۲ فروردین ماه روز استقرار نظام جمهوری اسلامی و ایام‌الله است، ملت فهیم در اولین رفراندوم بعد از انقلاب پای صندوق‌های رأی رفتند و با انتخاب رنگ سبز محمدی، نظام جمهوری اسلامی را انتخاب کردند.

وی افزود: در ساعات اولیه رأی‌گیری به دنیا مخابره شد که نظام جمهوری اسلامی مستقر خواهد شد، ارزش‌های شهدای انقلاب توسط مردم پاس داشته شد و از همان روز تاکنون مردم با همه فراز و نشیب‌ها پای نظام ایستاده‌اند.

محمودی با بیان اینکه هرچه پیش‌ می‌رویم حقانیت و ارزش‌های این نظام برای دنیا بیشتر مشخص می‌شود، گفت: دشمنان نظام در حال محکوم شدن هستند، دادگاه لاهه به محکومیت آمریکای جنایت‌کار حکم داد و این نشان می‌دهد روز به روز بر قدرت و جاذبه و طرفداران نظام جمهوری اسلامی افزود می‌شود.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: در مقطعی آمریکا و رژیم صهیونیستی گرد و خاکی می‌کنند اما دادگاه لاهه به نفع جمهوری اسلامی رأی می‌دهد زیرا آمریکا به اشتباه اموال جمهوری اسلامی را مصادره کرده است، نظام با حضور مردم فهیم و بصیر روز به روز قدرتمند‌تر خواهد شد.

وی ضمن اشاره به سخنان رهبر انقلاب و شعار سال اذعان کرد: رهبر انقلاب شعار سال را مهار تورم و رشد تولید نامیدند و لازم است ائمه جمعه در طول سال به تشریح این شعار بپردازند، رهبر معظم انقلاب ۱۶ سال است که شعارهای سال را اقتصادی قرار داده‌اند که این موضوع نشان از اهمیت استقلال اقتصادی دارد.

محمودی خاطرنشان کرد: اگر استقلال اقتصادی نباشد، استقلال سیاسی و فرهنگی وجود نخواهد داشت، وقتی وابستگی اقتصادی وجود داشته باشد، فرهنگ غرب ترویج خواهد شد که این مسأله باید در اولویت مردم و مسؤولان باشد.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان این‌که شعارهای سال در راستای یکدیگر است، گفت: نباید فقط به شعار امسال اکتفا کرد، اگر در منظومه فکری رهبر انقلاب حرکت نکنیم، دچار مشکل می‌شویم و باید همه این شعارها را کنار یکدیگر دید و توجه کرد.

وی با تأکید بر اینکه یکی از مطالبات راهبردی مشارکت مردمی در مسائل اقتصادی است، ادامه داد: تصدی‌گری افراطی دولتی باید کنار برود، اگر تصدی دولت کم شود و مردم به عرصه مسائل اقتصادی و رشد تولید بیایند، موفق خواهیم شد؛ سرمایه‌ها باید در مسیر تولید قرار گیرد.

محمودی گفت: یکی از دلایل حرمت ربا به‌دلیل ترک تجارت است، پول باید در دایره تولید قرار بگیرد، سرمایه‌های زیادی در ایران در خانه‌ها بلوکه شده است در حالی که باید در گردش تولید قرار گیرد.

امام جمعه موقت اصفهان در بخشی دیگر از سخنان خود با تأکید بر اینکه ماه رمضان فرصت بسیار خوبی برای جهاد تبیین است، اظهار داشت: از ویژگی‌های ماه رمضان ترک گناه و معصیت است، سعی کنیم از همه ساعات این ماه استفاده کنیم زیرا زمینه خودسازی و عبادت، ترک گناه و توبه آماده است.

وی ادامه داد: ماه رمضان فرصتی بسیار ویژه برای رسیدن به کمالات معنوی است که ممکن است این توفیق در زمان یا مکان دیگری برای انسان ایجاد نشود، از اوقات پرعظمت این ماه در راستای رسیدن به تقوای الهی و مدارج عالی کمال انسانی استفاده کنیم.

محمودی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) خاطرنشان کرد: مال و ثروت را می‌توان ذخیره کرد اما زمان را نمی‌توان ذخیره کرد یا قرض گرفت پس زمان از حساسیت خاصی برخوردار است، اگر وقت و زمان مدیریت شود، به خوبی می‌توان از آن استفاده کرد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم افزود: برای رسیدن به مدارج علمی حاضریم از زمان و ثروت استفاده کنیم و به شهر یا کشورهای دیگر برویم اما برای رسیدن به کمالات و شنیدن معنویات همت نداریم در حالی که زمین خداوند وسیع است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها