نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

۱۲ فروردین روز زنده شدن اسلام و نقطه عطف تاریخ درخشان انقلاب است

آیت الله دری نجف‌آبادی گفت: روز ۱۲ فروردین نقطه عطف تاریخ انقلاب و روز زنده شدن اسلام و حضور مردم در اداره کشور و یوم الله ملت ایران است.
کد خبر: ۵۸۰۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹ - 31March 2023
۱۲ فروردین روز زنده شدن اسلام و نقطه عطف تاریخ درخشان انقلاب استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، آیت‌الله «قربانعلی دری نجف آبادی» ظهر جمعه در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه اراک که در مصلی این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه تعلیم، تربیت، معنویت و عبادت است، گفت: تعلیم، تربیت، هدایت، معنویت، عبادت، اخلاق و کرامت اساس و پایه زندگی هر انسان است.
 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: به دلیل اینکه انسان قابلیت‌های فراوانی دارد باید تحت تعلیم و تربیت قرار گیرد تا بتواند قله‌های بلند کمال و سعادت را طی کند و در سایه تربیت صحیح است که یک فرد به انسان بالفعل تبدیل می‌شود.
 
ماه مبارک رمضان فرصت تمرین جهاد و تعلیم است
 
وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان فرصت تمرین جهاد، هدایت و تربیت است و زمینه تحول را در انسان ایجاد می‌کند و تعلیم و تربیت زمینه هرگونه کادر سازی برای اجرای عدالت است و هدف همه اولیا و پیامبران الهی بوده است.
 
دری نجف آبادی با بیان اینکه نظام‌های آموزشی، دانشگاهی، فرهنگی و تربیتی در کشور باید هدفمند کار مهم تعلیم و تربیت را انجام دهند، افزود: کوتاهی در این رسالت مهم خسارت بزرگی به جامعه اسلامی می‌زند و موجب عقب ماندگی و خسران خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: همه باید در میدان تعلیم و تربیت نقش آفرینی کنند و هر اقدام و فعالیتی باید اثرات تربیتی در جامعه داشته باشد و زمینه تحول را ایجاد کند و ماه مبارک رمضان فرصتی بسیار مناسب برای تحقق این امر و ایجاد تحول در همه بخش‌ها است.
 
امام جمعه اراک با اشاره به تبلیغات فریبنده دشمنان برای از بین بردن معنویت در جامعه بیان کرد: دشمن با تبلیغات منفی و فریبنده با دنبال تهی کردن جامعه از معنویت و تهی کردن جامعه از ارزش‌های اسلامی است و با ترویج بی بند و باری و بی حیایی اهداف شوم خود را پیش می‌برد و لذا باید هوشیار بودو نباید اجازه داد بیگانگان در جامعه جولان دهند.
 
وی تاکید کرد: در جامعه اسلامی حرمت، وحدت، عفت، ادب، اخلاق و انسانیت حرف اول را می‌زند و هیچکس نباید این ارزش‌ها را زیر سوال ببرد و زیرپا گذاشتن ارزش‌ها خیانت به شهدا و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.
 
کمک به فقرا و نیازمندان مهمترین درس از سیره امام حسن مجتبی (ع) است
 
دری نجف آبادی با تبریک ولادت با سعادت کریمه اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) گفت: کمک به فقرا، نیازمندان و دستگیری محرومین مهمترین درس از سیره امام حسن (ع) است و همه باید در این ایام در اقدامات خیرانه، جشن‌های گلریزان و کمک‌های مومنانه مشارکت کنند.
 
مردم ایران در ۱۲ فروردین پایه‌های نظام جمهوری اسلامی را مستحکم کردند
 
وی با اشاره به اینکه روز ۱۲ فروردین نقطه عطف تاریخ انقلاب و روز زنده شدن اسلام و حضور مردم در اداره کشور و یوم الله ملت ایران است، گفت: مردم ایران در ۱۲ فروردین پایه‌های جمهوری اسلامی ایران را مستحکم کردند و بعد از ۳۰۰ سال حکومت‌های پادشاهی و سلطنتی مردم سالاری دینی را انتخاب کردند و زمینه عزت، کرامت و سربلندی خود را فراهم کردند.
 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تاکید کرد: به برکت انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی در بخش‌های مختلف خلق شده و ایران قبل از انقلاب که در اوج وابستگی بود بیگانگان بود امروز در بسیاری از بخش‌ها به توانمندی و خودکفایی رسیده و اینها در شرایط اوج تحریم‌ها و توطئه‌های دشمنان حاصل شده است.
 
وی با بیان اینکه خلق بسیاری از دستاوردها به برکت حضور و مجاهدت مردم است و مردم سالاری دینی نقطه قوت جمهوری اسلامی است، گفت: بسیج همگانی، روحیه و کار جهادی و تلاش همه جانبه مشکلات ایجاد شده در برخی حوزه‌ها را برطرف خواهد کرد.
 
حجاب و عفاف وسیله مقابله با استعمار و فرهنگ بی بند و بار غربی است
 
امام جمعه اراک با تاکید بر حفظ حرمت ماه رمضان در جامعه و دوری از هرگونه روزه خواری به عنوان فعل حرام بیان کرد: حفظ حجاب و عفاف در جامعه اسلامی از ضرورت‌های مهم است چراکه حجاب و عفاف ملاک شخصیت، استقلال و وسیله مقابله با استعمار و استکبار جهانی و فرهنگ بی بند و بار غرب است.
 
حجاب و عفاف رمز انسجام خانواده است
 
وی تاکید کرد: حجاب و عفاف رمز انسجام خانواده، مبارزه با بی بند و باری، تقویت بنیان‌های عمیق دینی و انقلابی و مقابله با فرهنگ غرب گرایی است و بی حجاب ظلم بزرگی به کرامت انسانی و نادیده گرفتن جایگاه والای بانوان است.
 
تعطیلی رادیو بی بی سی سند رسوایی و خیانت رسانه‌های مزدور غربی است
 
دری نجف آبادی با اشاره به تعطیلی رادیو بی بی سی بیان کرد: بستن رادیو بی بی سی بعد از ۸۰ سال جنایت علیه بشریت و کودتا چینی علیه ملت‌های مسلمان سند رسوایی رسانه‌های مزدور غربی است و لذا باید هوشیار بود و نباید گذاشت جوانان و نوجوانان فریب امپراطوری دروغ رسانه‌ای غرب را بخورند.
 
وی خاطر نشان کرد: مسئولین نسبت به عفاف و حجاب در جامعه توجه ویژه داشته باشند و نباید گذاشت بیگانگان از فضای جامعه و برخی غفلت‌ها سو استفاده کنند و قطعاً ملت ایران می‌دانند بیگانگان دلسوز آنها نیستند.
 
انتهای پیام/ 
نظر شما
پربیننده ها