نماینده ولی فقیه در لرستان:

فعالان فرهنگی لرستان برای تبیین حجاب وارد میدان شوند

حجت الاسلام «شاهرخی» بر رعایت حجاب و عفاف در جامعه تأکید کرد و گفت: فعالان فرهنگی این استان در میدان تبیین حجاب حضوری جدی داشته باشند.
کد خبر: ۵۸۰۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳ - 31March 2023

فعالان فرهنگی لرستان برای تبیین حجاب وارد میدان شوند

به گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام‌ «سید احمدرضا شاهرخی» نماینده ولی فقیه در لرستان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد ضمن سفارش همگان به رعایت تقوای الهی و تبریک تقارن بهار طبیعت با بهار معنویت، اظهار داشت: انسان در حالت رفاه و بی‌نیازی نباید از خداوند غافل شود، بلکه باید در همه حال به یاد خدا باشد.

وی با اشاره به 12 فروردین روز جمهوری اسلامی افزود:‌ مردم آزادانه و آگاهانه در سال 1358 طی 2 روز پای صندوق‌های رأی آمدند و 99 درصد به جمهوری اسلامی رأی دادند و اگرچه انقلاب اسلامی در 22 بهمن 57 پیروز شد، اما پیروزی نهایی روز 12 فروردین بود.

امام جمعه خرم‌آباد 12 فروردین 1358 را روز غلبه لشکریان خدا بر لشکریان ابلیس دانست و عنوان کرد: پله‌های ترقی و پیشرفت مادی و معنوی کشور در صورت ادامه این اصل و ایستادگی در مقابل دشمنان طی شده و تداوم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه استمرار جمهوری اسلامی و موفقیت‌های ایران، حاصل مقاومت در برابر دشمنان است، بیان کرد: باید این روند ادامه داشته باشد تا کشور در تمام زمینه‌ها به پیشرفت‌های بالاتر و بیشتری دست یابد.

شاهرخی در خصوص بیانیه وزارت کشور در مورد حجاب و عفاف با تأکید بر اینکه رعایت حجاب در تمام اماکن عمومی ضروری است، گفت: اقناع بهترین راهبرد برای وضعیت حجاب در این بیانیه عنوان‌شده و از تمام بزرگان دینی و فرهنگی خواسته‌ شده در میدان تبیین حضوری جدی داشته باشند.

امام جمعه خرم‌آباد با زبان اینکه اجازه تعدی به حریم و هویت مقدس زنان مسلمان داده نخواهد شد، افزود: شئون اسلامی باید در ماه رمضان به‌عنوان ارزش اسلامی تبلیغ شود و همکاری و همراهی دستگاه‌های لرستان در این خصوص و رعایت حجاب و عفاف در جامعه ضروری است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه بانوان طلبه مدارس علمیه و طلاب جوان باید در کنار روحانیون در عرصه امربه‌معروف و نهی از منکر حضوری پررنگ داشته باشند، ابراز کرد: اقدام برخی افراد در فضای مجازی در خصوص دفاع از این ارزش مثبت است، اما در جامعه هم باید مردم احساس مسئولیت کنند.

شاهرخی با بیان اینکه اقدامات فرهنگی در ادارات، ضروری و تبلیغ شعائر دینی جزو واجبات است، اظهار داشت: اقشار مختلف جامعه باید علاوه بر فضای مجازی در میدان عمل هم باید فعال باشند و جوانان مؤمن با زبانی نرم و منطقی و به‌دوراز هرگونه حواشی اقدام به امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه کنند.

وی افزود: جلسه‌ای برای رفع کاستی‌های لرستان هفته گذشته برگزار و مصوباتی نیز اعلام شد که تا حدودی هم اجرایی شد، اما کافی نیست و برخی کاستی‌ها در این زمینه همچنان پابرجاست.

شاهرخی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به 13 فروردین روز طبیعت، افزود: لرستان طبیعت زیبا و سرسبزی دارد و جاذبه‌های گردشگری، تاریخی، مذهبی و تفریحی بسیاری دارد، اما برخی از این اماکن به حال خود رها شده است که این بی‌توجهی به صنعت گردشگری این استان ضربه می‌زند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها