فرمانده مرزبانی فراجا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس خبر داد؛

کشف ۳ هزار سلاح جنگی و شکاری در سال ۱۴۰۱/ افزایش ۴۵ درصدی کشفیات مواد مخدر نسبت به سال ۱۴۰۰

سردار گودرزی از کشف سه هزار سلاح جنگی و شکاری در سال ۱۴۰۱ در کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۸۱۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۵ - 04April 2023

کشف ۳ هزار سلاح جنگی و شکاری در سال ۱۴۰۱/ افزایش ۴۵ درصدی کشفیات مواد مخدر نسبت به سال ۱۴۰۰احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با اشاره به کشفیات مرزبانی در سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: در سال گذشته بیش از سه هزار سلاح که اکثر آنها جنگی وشکاری بوده اند و ۵۷ هزار کیلو انواع مواد مخدر که عمدتا با درگیری همراه بوده کشف شده است.

سردار گودرزی به افزایش ۴۵ درصدی کشف مواد مخدر از نوع شیشه و هروئین نسبت به سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: دستگیری ۶۳۰ نفر از اعضای باندهای مختلف مواد مخدر و انهدام آنها و نیز هلاکت ۷۳ نفر از قاچاقچیان عمده مواد مخدر در درگیری مسلحانه با مرزبان از دیگر اقدامات فرماندهی مرزبانی در سال ۱۴۰۱ است.

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور با اشاره به کشف هفت میلیون انواع قرص های روانگردان و آنتی بیوتیک در مرزهای کشور گفت: در سال گذشته ۳۰ میلیون لیتر سوخت و ۵۰ هزار راس انواع دام که برای خروج از مرزها آماده بارگیری بودند نیز توسط مرزبانی توقیف شده است.

وی به کشف ۹۳ میلیون نخ انواع سیگار های خارجی در مرزها اشاره کرد و افزود: در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰ میلیون عدد انواع مواد محترقه و بمب‌های صوتی که قاچاقچیان در صدد وارد کردن به کشور بودند در مرزها کشف شده است.

سردار گودرزی مرزبانی را خط مقدم مقابله با معاندین و کسانی که بخواهند در کشور ناامنی ایجاد کنند، عنوان کرد و گفت: مرزبانان ما ثابت کردند که جان می دهند و در خط مقدم می‌ایستند و اجازه نفوذ دشمن به کشور را نخواهند داد.

فرمانده مرزبانی فراجا در ادامه مرزبانی را چشمان بیدار نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: در هفته های گذشته رزمایشی از پل دشت آذربایجان غربی تا منطقه هورالعظیم با هدف صلح ودوستی انجام که پیام آن نیز به کشور های همسایه مخابره شد.

وی با اشاره به اختصاص تجهیزات وامکانات از سوی ستاد کل نیروهای مسلح و دولت به مرزبانی در یکی دو سال گذشته خاطرنشان کرد: امروز ما در مرزها از دوربین ها، پهپادها، هلی‌شات‌ها و کواد کوپترهایی استفاده می‌کنیم که برخی از آنان ساخته شده توسط جوانان این مرزو بوم است وامیدواریم با حمایت های دولت و تقویت این تجهیزات در راستای تقویت مرزها اقدام وشاهد امنیت بیشتری در مناطق مرزی باشیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها