روایت جهاد، زیباترین جلوه بندگی

روایت جهاد جهادگران، همان خدمت به خلق است که زیباترین جلوه عبادت خالق شمرده می‌شود.
کد خبر: ۵۸۱۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹ - 04April 2023

روایت جهاد، زیباترین جلوه بندگیگروه استان‌های دفاع‌پرس- ابوالفضل بمانی؛ گروه‌های جهادی همواره در طول سال به فعالیت‌های محرومیت زدایی می‌پردازند، اما در نوروز امسال به سبب تقارن با معنویت ماه مبارک رمضان و روزه بودن جهادگران، این فعالیت‌ها جلوه خاص دیگری داشت.

گروه‌های جهادی استان قم شامل خواهران و برادران در یک بازه ۱۴ روزه در قبل و حین ماه مبارک رمضان در مناطق محروم و کم برخوردار ۸ استان کشور نسبت به فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی و آموزشی، پزشکی و سلامت و اشتغال زایی و اقتصاد مقاومتی اقدام کردند.

در وصف قهرمانان اردو‌های جهادی باید گفت که آنان پا بر زمین تشنه عمران و آبادانی و سر بر آستان اخلاص و تمنای قبول اعمال، رخ بر آسمان انتظار می‌افکنند و علیرغم تمام مشکلات و نارسایی ها، بهترین و زیباترین جلوه بندگی خدا یعنی خدمت به خلق در راه رضایت معبود را برای خود ذخیره می‌کنند.

آنان خباثت و خصومت جاهلان و بداندیشان را به جان شیرین خویش می‌خرند و برایشان فرقی نمی‌کند که در ماه صیام باشند یا غیر آن. مهم آن است که برگی زرین از دیوان سترگ فریضه جهاد تبیین را با جهاد عملی خود روایت می‌کنند و رقم می‌زنند.

جهادگران در گردنه‌های مسیر، از لبه دره‌های تند و تیز با شجاعت می‌گذرند، اما اسیر سیطره طوفان‌های سهمگین نمی‌شوند، بر عمود ولایت محکم چنگ می‌زنند و فارغ از هر توطئه و دسیسه ای، راه روشن محرومیت زدایی از ولی نعمتان انقلاب را می‌پیمایند تا آنان را در حصن حصین و دژ پولادین انقلاب از هجمه ددان و نامردمان محفوظ دارند.

جهادگران امروز، نسل بزرگ بیداری هستند که پشت به نفسانیات و رها از خویشتن خویش، با قامت بلند شجاعت و کوله باری از عزم، همراه با اهل فتوت و ایثار و از قبیله ثارالله به دریای معرفت متصل شده اند و فروتنانه نشان می‌دهند که با این چهر‌های خاکی و دست‌های چروکیده در گرما و سرمای محرومیت‌ها هم می‌توان به معراج رسید.

آری، آنچه که می‌توان در یک جمع بندی از آن همه ایثار و حمیت و همت نتیجه گرفت، آن است که در کشاکش جغرافیای زور و زر و تزویر، جهاد جهادگرانی که با تمسک به تفکر بسیجی همچون کوه، استوار ایستاده اند و خدمت رسانی می‌کنند، مصداق زیبای خدمت به خلق و امیدآفرینی است. همان تعبیر زیبایی که رهبر فرزانه انقلاب در برابر فوج فوج دسیسه‌های مایوس کننده دشمنان، همواره بر آن تاکید می‌ورزند.

و امید به پویایی، حرکت و نشاط معنوی و در نهایت اتصال تاریکی‌ها به آفتاب صبح ظهور همان اثر خلوص ارزشمندی است که جهادگران با تلاش‌های شبانه روزی خود، به آحاد جامعه اهدا می‌کنند و کارآمدی نظام اسلامی را به همه جهانیان اثبات می‌نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار