یادداشت/ حجت‌الاسلام سید امیر ابراهیمی

«جهاد تبیین» ضرورت مهم فرهنگی در مسئله حجاب و عفاف

جهاد تبیین در مسئله حجاب و عفاف یک ضرورت مهم فرهنگی است و تشریح مضرات بدحجابی باید در اولویت برنامه‌های فرهنگی نظام قرار گیرد.
کد خبر: ۵۸۱۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۷ - 09April 2023

جهاد تبیین در مسئله حجاب و عفاف یک ضرورت مهم فرهنگی است

گروه استان‌های دفاع‌پرس - حجت‌الاسلام والمسلمین «سید امیر ابراهیمی» مسئول مشارکت روحانیت در دفاع مقدس لرستان؛ دین مبین اسلام برای همه مسائل زندگی برنامه و دستور دارد و به جزئیات و ریزه کاری ها نیز توجه میکند. در این بین مسئله‌ی حجاب و عفاف در اسلام مسئله‌ی بسیار مهمی است. حجاب در اسلام امنیت فوق العاده ای دارد و آیات فراوانی نیز درباره حجاب آمده است. حجاب یک مسأله سرنوشت ساز است و تنها یک دستور نیست، بلکه افزون بر وظیفه شرعی یک وظیفه اجتماعی است و ضروری است خانواده‌ها نسبت به این مساله بیش از پیش اهتمام داشته باشند. از نظر اسلام‏ هر قدر جانب عفاف‏ و حجاب رعايت شود پسنديده‏تر و به تقوا و پاكى نزديكتر است.

به روایت تاریخ، حجاب، پیش از آنکه ‌به عنوان یک واجب شرعی به زنان مسلمان پیش‌کش شود، در پهنه‌ی عظیم زندگی بشر به انحاء مختلف وجود داشته است. پیشینه تاریخی زندگی توأم با حجاب زن ایرانی در ادوار مختلف نشان می‌دهد زن ایرانی همواره با حیا زیسته و پیوسته خود را با تاجی از حجاب آراسته. تنوع پوشش زنان اقوام ایرانی و بومی‌سازی فرمان دینی حجاب متناسب با هر قوم و عشیره و طایفه‌ای در سراسر ایران بزرگ، مؤید پذیرش این فرمان الهی به بهترین نحو از سوی جامعه‌ی بزرگ ایران در طول سالیان طولانی است.

حجاب و عفاف به بانوان تشخیص می‌دهد و از جمله نعمت‌های الهی است که اسلام به زنان مسلمان ارزانی داشته است، حجاب نوعی پوشش بیرونی و شفاف به معنای پوشش درونی است که حفظ هر دو عامل می‌تواند سلامت جامعه و افراد آن را تضمین کند. امروزه در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان علیه ما یکی از محورهای اصلی که در دستور کار مخالفان نظام اسلامی ایران قرار دارد، مقابله جدی با موضوع حجاب و عفاف است.

عفاف و حجاب وقار، متانت زن مسلمان و حافظ شان بالای اوست. حجاب و عفاف ارزش‌ها و جایگاه و شأن زن مسلمان بیشتر و بهتر نشان داده می‌شود. حجاب نه تنها محدودیت نبوده و محصوریتی ایجاد نمی‌کند بلکه زمینه‌ای را برای زن مسلمان ایجاد می‌کند که در آرامش و اطمینان خاطر بیشتر به فعالیت‌های خود در عرصه فرهنگی و اجتماعی بپردازد.

باید با رویکردی جدی و غیر صوری پای در جبهه عمل برای تثبیت اقتدار فرهنگی کشور گذاشت و با بازآرایی و بازمهندسی فرهنگ و تقویت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی حقیقتاً جهاد تبیین را عملیاتی کرد جهاد تبیین در مسئله حجاب و عفاف یک ضرورت مهم فرهنگی است و تشریح مضرات بدحجابی باید در اولویت برنامه‌های فرهنگی نظام قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار