شهردار منطقه ۸ مشهد خبر داد؛

طراحی یادمان شهدای گمنام کوهسنگی تا پایان اردیبهشت‌ماه

«شریعتی» از اتمام طراحی یادمان شهدای گمنام بوستان کوهسنگی تا پایان اردیبهشت سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۵۸۱۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲ - 06April 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، «احسان شریعتی» شهردار منطقه هشت مشهد با حضور در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی از پروژه در دست احداث این مرکز بازدید کرد.

در ادامه این بازدید، نشست مشترک سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و شهردار منطقه هشت شهرداری مشهد برگزار شد.

شریعتی در این نشست اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس تجاوز دنیای استکبار به ایران اسلامی با نقش‌آفرینی نیروهای مسلح و با حضور پرشور مردم در جبهه‌های حق علیه باطل که حتی اقلیت‌های دینی را هم در بر می‌گرفت دفع شد و لذا آحاد جامعه باید نسبت به نشر ارزش‌های این حماسه ماندگار اهتمام داشته باشند تا در جامعه بعنوان یک فرهنگ نهادینه شود.

وی افزود: نشر ارزش‌های دفاع مقدس حوزه بسیار مهمی است؛ بر همین اساس به مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی که در بوستان کوهسنگی واقع شده و آن را بخشی از شهرداری می‌دانیم، باید توجه ویژه شود و با بهره‌گیری از ظرفیت‌‌ شهرداری نسبت به تکمیل آن اقدام کرد.

شهردار منطقه هشت مشهد با تأکید بر اینکه با بهره‌گیری از ظرفیت مدیریت شهری باید هر چه زودتر شاهد تکمیل پروژه در دست احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی باشیم، گفت: با توجه به اهمیت بوستان کوهسنگی و حضور زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی، احداث یادمان شهدای گمنام آرمیده در این بوستان بعنوان یک اولویت در دستور کار شهرداری منطقه هشت قرار گرفته است و احداث این یادمان در مرحله طراحی قرار دارد که تا اواخر اردیبهشت طراحی به پایان خواهد رسید و بعد از تأیید طرح، عملیات اجرایی احداث یادمان شهدای گمنام کوهسنگی آغاز می‌شود.

شریعتی در پایان، آمادگی شهرداری منطقه هشت مشهد را در پشتیبانی از فعالیت‌های حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس اعلام کرد.

سردار یوسفعلی‌زاده در ادامه این نشست در سخنانی ابراز داشت: سیاست کلی این است که موزه دفاع مقدس در مرکز استان جزئی از اماکن عمومی شهر باشد تا همانگونه که زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی از کانون‌ها و فرهنگسراها استفاده می‌کنند از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی نیز استفاده کنند؛ بر همین اساس این مرکز بدون حصار در کالبد بوستان کوهسنگی قرار گرفته است.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت احداث یادمان‌های شهدای گمنام شهر مشهد، گفت: از خاکسپاری شهدای گمنام در بوستان کوهسنگی ۲۰ سال می‌گذرد. هرچند این نقطه جزو محدود نقاطی است که در آن پیکر مطهر هشت شهید گمنام به خاک سپرده شده اما فاقد یادمان است که شهرداری مشهد باید به احداث یادمان این شهدای والامقام بعنوان مأموریت اولویت‌دار توجه ویژه داشته باشد.

این مسئول استفاده از ظرفیت تبلیغات محیطی و فضاسازی شهری که در اختیار شهرداری منطقه هشت مشهد قرار دارد را در راستای نشر ارزش‌‎های دفاع مقدس ضروری دانست.  

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته در راستای جذب اعتبار جهت تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی ارائه کرد.  

وی پشتیبانی‌ شهرداری منطقه هشت مشهد را از فعالیت‌های حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خواستار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها