معاون امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی:

ساحل باید متولی جریان فرهنگی مشخص داشته باشد

حجت الاسلام عزت زمانی با تاکید براین که حوزه ساحل نیازمند کار‌های زیرساختی بلند مدت است، گفت: جریان فرهنگی در ساحل باید متولی دقیق و مشخص داشته باشد.
کد خبر: ۵۸۱۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶ - 06April 2023

ساحل باید متولی جریان فرهنگی مشخص داشته باشدبه گزارش  گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت الاسلام «رضا عزت زمانی» معاون امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌وگویی در حاشیه ستاد راهبردی فرهنگی سواحل با اظهار اینکه مسئله ساحل و استفاده بهینه مردم و بهره برداری از این فرصت الهی با دستکاری دشمنان و کم کاری‌های ما تبدیل به یک مسئله فرهنگی شده است، اظهار داشت: نظام فرهنگسازی استفاده از ساحل و زیرساخت‌ها و اقدامات مؤثر فرهنگی برای ایجاد انگیزه و شعف و حضور سالم مردم در ساحل حائز اهمیت است.

حجت الاسلام عزت زمانی افزود: این درحالی که نقشه‌ها و تصویر‌هایی که دشمن در استفاده از ساحل برای مردم می‌کشد و هجمه‌هایی که در زمینه عفاف و حجاب، پوشش عمومی جامعه دارد نیز از دیگر مسائل است.

معاون امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید براین که مردان نیز باید نسبت به رعایت عفاف در ساحل اقدام کنند، ادامه داد: تصویری که دشمن از پوشش‌های عمومی در محیط‌های خاص ساخته مسائلی را ایجاد کرده است.

وی یادآور شد: متأسفانه مردم استان‌های ساحلی شمال غریبانه گرفتار مسائلی هستند و به سبب حضور برخی از افرادی که نظامات فرهنگی را رعایت نمی‌کنند، مظلوم واقع شدند.

حجت الاسلام عزت زمانی تصریح کرد: برخی افراد خاص و سودجو با رفتار‌های لاابالی در ساحل حضور می‌یابند و این مسئله سلامت و امنیت روانی خانواده را در ساحل تحت تأثیر قرار داده و از جمله معضلات در استفاده از ساحل است.

معاون امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: در حوزه ساحل نیازمند سلسله کار‌های زیرساختی بلند مدت فرهنگی یک تا سه ساله هستیم که طراحی شده است و از سوی دیگر در فضای تبلیغ، فرصت گفتگو، ایجاد زمینه تفاهم، حرف منطقی و مستدل بدون هیاهو و درگیری و افتراق بین مردم وجود دارد.

وی ادامه داد: جمع‌های مذهبی شامل طلاب، بچه‌های هیئتی و دغدغه‌مندان فرهنگ عمومی اعلام آمادگی کرده‌اند که اگر طراحی درست مناسب وجود داشته باشد در حوزه ساحل نقش آفرینی کنند.

حجت الاسلام عزت زمانی در پایان تصریح کرد: جریان فرهنگی در ساحل باید متولی دقیق و مشخص داشته باشد و زیرساخت‌های لازم ایجاد شود و ما نیز آمادگی داریم از هر گونه ظرفیت فرهنگی، گروه‌های فرهنگی و تبلیغی برای ایجاد کار‌های بانشاط در ساحل نظیر بهره گیری از گروه‌های بزرگ نمایش و تئاتر استفاده کنیم و ستاد نیز آمادگی دارد هر مقدار ظرفیت نیروی انسانی و فرهنگی لازم باشد را تأمین کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار