صبح امروز انجام شد؛

ادای احترام جمعی از مسئولان دستگاه‌های فرهنگی گلستان به مقام شهدا

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گلستان و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان با حضور در مزار شهدای گمنام تپه نورالشهدای گمنام، ضمن قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.
کد خبر: ۵۸۱۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱ - 08April 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، «سیدحسام بنی‌فاطمه» رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گلستان و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان امروز شنبه با حضور در مزار شهدای گمنام تپه نورالشهدای گمنام، ضمن قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان گلستان به مناسبت فرا رسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی و سالگرد شهادت «سیدمرتضی آوینی»، اهم برنامه‌های فرهنگی هنری حوزه هنری در این هفته را نیز تشریح کرد.

بنی‌فاطمی با اشاره به نام‌گذاری ۲۰ فروردین سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید «سید مرتضی آوینی» به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی در تقویم ملی کشور، اظهار داشت: امسال نیز مطابق سال‌های گذشته از ۱۹ تا ۲۷ فروردین برنامه‌ها و تولیدات متعددی با شعار «هنر متعهد به حقیقت» برای گرامیداشت این هفته در نظر گرفته شده که از امروز شنبه ۱۹ فروردین با عطر افشانی گلزار‌های شهدا، با حضور مدیران دستگاه‌های فرهنگی استان، هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر آغاز و تا پایان هفته با برنامه‌های مختلفی ادامه خواهد داشت.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان گلستان سپس به ویژه برنامه مستند «سجده در خون» اشاره و خاطرنشان کرد: این برنامه با همکاری و مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان ساخته شده که در سینما رسالت روی پرده اکران خواهد شد.

بنی‌فاطمی گفت: در روز اول هفته هنر، چهره سال هنر انقلاب استان با حضور استاندار معرفی خواهد شد و همچنین رونمایی نقاشی دیجیتال آیت‌الله علوی گرگانی، رونمایی موشن گرافی زیست بوم استان گلستان، رونمایی کتاب «مریم بانو» خاطرات خانم مریم تاجیک همسر یک آزاده دفاع مقدس، اجرای سرود قوم منشور و نمایشگاه آثار پوستر و کاریکاتور فتنه ۱۴۰۱ از جمله برنامه‌های خاص این روز است وی به برگزاری نشست بررسی آیین‌ها و آداب و مناسک بومی خاص ماه مبارک رمضان در شهر‌ها و روستا‌های زنجان اشاره کرد و افزود: برگزاری اختتامیه سومین دوره همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، برگزاری همایش تعزیه استانی (علویون) در شهرستان‌ها و روستا‌های استان و دیدار با هنرمندِ ماه از دیگر برنامه‌های این ایام است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان گلستان با بیان اینکه دیگر نهاد‌های فرهنگی هنری استان نیز در برگزاری آیین گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی برنامه‌هایی نیز خواهند داشت، افزود: امیدواریم بدین طریق بتوان ادای دین کوچکی به مقام والای شهید آوینی و تبیین هر چه بیشتر مفهوم بلند و سترگ هنر انقلاب اسلامی کرد.

ادای احترام جمعی از مسئولان دستگاه های فرهنگی به مقام شهدا

ادای احترام جمعی از مسئولان دستگاه های فرهنگی به مقام شهدا

ادای احترام جمعی از مسئولان دستگاه های فرهنگی به مقام شهدا

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار