رئیس هیئت ورزش روستایی وبازی‌های بومی نهاوند:

جشنواره «بهار در بهار» در نهاوند برگزار شد

«ترکاشوند» گفت: جشنواره «بهار در بهار» همزمان با سراسر کشور از ابتدای سال جدید و همزمان با شروع ماه مبارک رمضان در شهرستان نهاوند برگزار شد.
کد خبر: ۵۸۱۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۹ - 08April 2023

جشنواره «بهار در بهار» در نهاوند برگزار شدبه گزارش دفاع‌پرس از همدان، «عباس ترکاشوند» رئیس هیئت ورزش روستای و بازی‌های بومی ومحلی شهرستان نهاوند اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور طرح ملی «بهار در بهار» در قالب جشنواره‌ای سراسری در شهرستان نهاوند به صورت امتیازی برگزار شد که در تمامی بخش‌های این جشنواره که شامل ۳۰۰ امتیاز فعالیت ورزشی و۳۰۰ امتیاز فعالیت فرهنگی و مذهبی در مساجد ویژه ماه مبارک رمضان بود، روستای ولایت مدار و مومن «تکه» ‌مقام نخست را کسب کرد.

وی افزود: این طرح ملی همزمان با شروع سال جدید و ماه مبارک رمضان شروع شد و از طرف فدراسیون تهیه و در اختیار هیئت.های شهرستان قرار گرفت که بعد از بررسي‌هاي انجام شده روستای «تکه» در شهرستان نهاوند به عنوان پایلوت طرح با ۶۰۰امتیاز در شهرستان اول شد.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی ومحلی شهرستان نهاوند افزود: روستای زرامین سفلی با ۵۰۰ امتیاز دوم شد و روستای بابا قاسم با ۴۰۰ امتیاز سوم شد.

وی گفت: هدف از اجرای این جشنواره ایجاد نشاط معنوی و اجتماعی با بارگیری از فرصت تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان و کشف استعدادهای ورزشی و فرهنگی ایجاد توسعه و گسترش بازی‌های بومی و محلی و شور و نشاط اجتماعی با محوریت خانواده از طریق ورزش است.

ترکاشوند خاطرنشان کرد: محورهای اصلی جشنواره شامل دو بخش فرهنگی، ورزشی و اجتماعی بود که در بخش فرهنگی شامل حضور در جلسات قرآنی، برپایی نمازهای جماعت، افطاری و پذیرایی از روزه‌داران با ۳۰۰ امتیاز بود.

وی ادامه داد: در بخش ورزشی که شامل بازی‌های بومی و محلی مثل دالپلان، طناب کشی، هفت سنگ و مینی فوتبال و درختکاری و اقدامات مناسب در هر روستا و محله با ۳۰۰ امتیاز بود که در مجموع امتیازات روستای برتر جشنواره برای استان و کشور انتخاب می‌شود که روستای «تکه» ۶۰۰ امتیاز کامل را کسب کرد.

 رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی نهاوند افزود: در رشته مینی فوتبال به ترتیب تیم‌های شهید نادری، شهید سهرابی و شهید پیرزادی اول تا سوم شدند در رشته دالپلان تیم کانون فرهنگی و هنری شهدای تکه پایگاه بسیج و کانون هلال احمر رتبه های اول تا سوم را به دست آوردند. همچنین در رشته طناب کشی تیم‌های شهید سهرابی و شهید پیرزادی و شهید نادری اول تا سوم شدند.

وی با اشاره ظرفیت و امکانات موجود در روستاها تصریح کرد: برای برگزاری این جشنواره از امکانات اداره ورزش و جوانان، هیات‌های بومی و محلی، پایگاه بسیج، کانون فرهنگی و هنری، کانون روستایی هلال احمر و کمک خیران علاقه‌مند به ورزش و برای تامین بخشی از جوایز و استفاده از امکانات دهیاری‌ها نیز استفاده کردیم.

ترکاشوند در پایان متذکر شد: در این جشنواره بیشتر دهه نودی و هشتادی‌ها حضور داشتند و روستای تکه به عنوان روستای برتر جشنواره «بهار در بهار» به استان همدان معرفی و از برترین ‌های رشته‌های فرهنگی و ورزشی در پایان ماه مبارک رمضان تقدیر می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها