همسر شهید «یدالله قاسمی» آسمانی شد

حاجیه خانم «اقدس انگورانی» همسر شهید والامقام «یدالله قاسمی» دار فانی را وداع گفت و به همسر شهیدش پیوست.
کد خبر: ۵۸۱۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۳ - 08April 2023

همسر شهید «یدالله قاسمی» آسمانی شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حاجیه خانم «اقدس انگورانی» همسر شهید والامقام «یدالله قاسمی» به علت کهولت سن امروز دار فانی را وداع گفت و به همسر شهیدش پیوست.

شهید یدالله قاسمی سال ۱۳۱۸ در یکی از روستاهای اطراف شهرستان بیجار به نام «چشمه‌آدینه» متولد شد. پدرش علی‌صفدر، کشاورز بود و مادرش ملیحه انگورانی نام داشت. او اولین فرزند خانواده بود و از زمان کودکی برای کمک به معیشت خانواده، در کنار پدرش به کشاورزی و دامداری مشغول و از درس خواندن محروم شد.

با شروع حرکت‌های انقلابی به نوارهای سخنرانی امام‌خمینی(ع) و شهید هاشمی‌نژاد گوش می‌داد و در سال ۱۳۵۶ به جرم نگهداری این نوارها، خانه‌اش تحت بازرسی و تفتیش قرار گرفت و به دست ساواک دستگیر شد.

پس از پیروزی انقلاب به عضویت کمیته انقلاب اسلامی درآمد و با شکل‌گیری سپاه پاسداران، کار خود را رها کرد و به عضویت آن درآمد. وی با وجود اینکه مسئول تدارکات سپاه بود، داوطلبانه با کسب رضایت از فرماندهان در عملیات‌های رزمی شرکت می‌کرد. یدالله قاسمی سرانجام در روستای کوله ۲۰ اردیبهشت ۱۳۵۹ در درگیری با عناصر گروهک تروریستی کومله و دمکرات به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها