اتحادیه اروپا:

«اسرائیل»، فلسطین و لبنان از خود خویشتنداری نشان دهند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از رژیم صهونیستی، فلسطین و لبنان خواست تا از خود خویشتنداری نشان داده و مانع از وخیم‌تر شدن اوضاع شوند.
کد خبر: ۵۸۲۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵ - 08April 2023

«اسرائیل»، فلسطین و لبنان از خود خویشتنداری نشان دهندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه از رژیم صهیونیستی، فلسطین و لبنان خواست تا از خود خویشتنداری نشان داده و مانع از وخیم‌تر شدن اوضاع شوند.

وی در ادامه سخنانش گفت: «اتحادیه اروپا تشدید اخیر اوضاع در خاورمیانه را محکوم کرده و از اسرائیل، فلسطین و لبنان می‌خواهد تا از خود خویشتنداری نشان داده و ئر جریان مراسم مذهبی، آرامش را در پیش بگیرند».

روز گذشته نیز وزارت امور خارجه قطر اعلام کرد اسرائیل به تنهایی و به دلیل اقدامات تحریک آمیز در مسجدالاقصی مسئول افزایش چرحه خشونت است.

وزارت امور خارجه قطر در ادامه بیانیه خود اعلام کرد: حمله اسرائیل به نوار غزه و جنوب لبنان را به شدت محکوم میکنیم و همه طرف‌ها را به آرامش فرا میخوانیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: بر ضرورت تحرک جامعه بین الملل برای پایبند کردن کردن اسرائیل به توقف نقض آشکار قوانین بین المللی تاکید داریم.

طی روز‌های اخیر تنش‌ها در فلسطین اشغالی تشدید شده و از سوی دیگر رژیم صهیونیستی برخی نقاط جنوب لبنان و نوار غزه را هدف حمله خود قرار داد که گروه‌های مقاومت به آن پاسخ دادند و شبکه صهیونیستی «کان» روز جمعه در این خصوص گزارش داد که شب گذشته ۴۰ فروند موشک از نوار غزه به سمت شهرک‌های اشغالی شلیک شد. به گفته رسانه‌های صهیونیستی روز پنج‌شنبه نیز بالغ بر ۱۰۰ راکت از جنوب لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک شده بود. این حملات پس از آن صورت گرفت که بامداد روز چهارشنبه نظامیان صهیونیست با یورش به مسجدالاقصی ده‌ها نمازگزار و معتکف را ضرب و شتم و بازداشت کردند. تجاوزی که با واکنش بین‌المللی و منطقه‌ای همراه شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار