رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان:

اخلاق مهمترین شاخص هنرمند متعهد است

«مرادی» اخلاق را مهمترین شاخص هنرمند متعهد عنوان کرد و گفت: هنرمندان با محور قراردادن اخلاق هنری در کنار دیدن و انعکاس کاستی‌ها و مشکلات منصفانه به بیان خدمات هم می‌پردازند.
کد خبر: ۵۸۲۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹ - 09April 2023

گلزار شهدا و قطعه هنرمندان سنندج عطرافشانی شدبه گزارش دفاع‌پرس از کردستان، هر ساله از 20 فروردین ماه  به مناسبت سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی که براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روزهنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است به مدت یک هفته ویژه برنامه هایی تحت عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی به دبیری حوزه‌های هنری در سراسر کشور برگزار می شود و امسال نیز ویژه برنامه های متنوعی پیش‌بینی شده که آغازگر این برنامه‌ها در استان حضور مسئولان استانی در جوار شهدای انقلاب و دفاع مقدس و عطرافشانی گلزار شهدا بود.

«امین مرادی» رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در حاشیه این مراسم ضمن گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار داشت: این هفته در واقع آغازی است بر برنامه های سالیانه هنری وفرهنگی و در واقع به نوی بهار هنر قلمداد می شود.

وی به نقش هنرمندان در تبیین و تحقق بخشی سیاست ها و برنامه های کلان توسعه ای اشاره کرد و گفت: هنرمند متعهد با درک درست از وضعیت جامعه با تولید آثار هنری، تلاش می کند تا هنرمندانه ضمن بیان مشکلات و معضلات به تصمیم گیران در زمینه اتخاذ تدابیر درست در راستای تحقق اهداف مد نظر یاری رساند.

مرادی به جایگاه هنر در منشور انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: دیدارهای متعدد رهبر معظم انقلاب اسلامی با هنرمندان و تأکید بر نقش آنان در پیشبرد اهداف انقلاب در کنار خدمات بیشمار نظام اسلامی در دولت‌های مختلف و تلاش در جهت ایجاد زیر ساخت های لازم فرهنگی وهنری تأکیدی بر این جایگاه رفیع هنرمندان در انقلاب اسلامی است.

وی اخلاق را مهمترین شاخص هنرمند متعهد عنوان کرد و متذکر شد: هنرمندان با محور قراردادن اخلاق هنری در کنار دیدن و انعکاس کاستی‌ها و مشکلات منصفانه به بیان خدمات هم می‌پردازند و از یک‌سویه نگری‌های صرف و منفی انگارانه دوری جسته و تلاش می کنند تا روحیه امید و خود باوری را متبلور و نشاط اجتماعی را در جامعه جاری سازند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها