مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا:

نیروهای مسلح ایران هوشیار و در آماده‌باش کامل هستند

امیر «هاشمی» با اشاره به اینکه امروز نیروهای مسلح بیدار و هوشیار و در حال آماده‌باش کامل هستند، گفت: فریب تبلیغات دشمن را نخورید، کار دشمن، دشمنی است و ما باید حواسم باشد که دشمن از غفلت ما بهره‌گیری نکند.
کد خبر: ۵۸۲۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷ - 10April 2023

نیروهای مسلح ایران هوشیار و در آماده‌باش کامل هستند

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، آیین بیست‌وچهارمین سالگرد شهادت سپهبد «علی صیادشیرازی» امروز با حضور امیر سرتیپ «سیدحسام هاشمی» مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، نماینده ولی‌ فقیه در استان کرمان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش، فرمانده تیپ مکانیزه 38 ذوالفقار نیروی زمینی سپاه، جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان و جمعی از ارتشیان، مسئولان، پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و همرزم شهید در دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد.

امیر سرتیپ «سیدحسام هاشمی» مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در این آیین با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید صیاد شیرازی، اظهار داشت: آرزوی شهادت، دعای همیشگی شهید صیاد ‌شیرازی بود و پس از گذشت 24 سال یاد ایشان همواره زنده است.

وی با بیان اینکه این شهید بزرگوار سربازی مخلص و دست‌پرورده امامین انقلاب بود که در مقابله با ضد انقلاب مخلصانه جنگید و با داشتن ده‌‌ها ترکش جسم خسته‌اش به دست پلیدترین گروه‌های مخالف اسلام و انقلاب آزاد شد، گفت: سالگرد شهادت این سرباز مخلص انقلاب هر سال بهتر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود و برای نسل جوان تربیت‌ساز است.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به رشد شخصیتی شهید صیادشیرازی در طول سال‌های مختلف، بیان داشت: او مرد علم و عمل بود و علم را برای عمل کردن می‌آموخت و آموخته‌های خود را نیز به دیگران منتقل می‌کرد که نمونه آن تشکیل هیئت معارف جنگ و تربیت دانشجویان در مناطق عملیاتی بود.

وی با بیان اینکه شعار شهید صیاد‌شیرازی «مَن کانَ لِله اللهُ کانَ لَه» بود و این در تمام دوران زندگی ایشان مشهود است، افزود: شهید صیادشیرازی برای خدا کار می‌کرد و خداوند نیز او را بالا برد.

امیر هاشمی با اشاره به اینکه ارتشیان ما به دلیل توجه این شهید بزرگوار به علم و تخصص به او افتخار می‌کنند، گفت: سپاهیان نیز به دلیل آموزش‌های ایشان و توجه به تشکیل سپاه، میدان دادن به جوانان سپاهی و به دلیل عشق به سپاه شهید صیادشیرازی را سپاهی می‌دانند؛ بسیجیان نیز به دلیل اخلاص و محبت به ایشان ارادت دارند.

وی با بیان اینکه کتاب‌های متعدد و صدها مقاله، پژوهش و پایان‌نامه در ارتباط با شهید صیادشیرازی نوشته شده است، ادامه داد: شهید صیادشیرازی در عملیات مرصاد مانند یک ناجی عمل کرد.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اینکه زندگی شهید صیاد‌شیرازی را می‌توان به چهار دوره تقسیم کرد، گفت: اقدام انقلابی این شهید در ارتش در اوایل سال 1356 آغاز شد؛ ارتش تسلیم انقلاب امام(ره) و بازوی نظام شد و نقش صیاد‌شیرازی در ارتش و مقابله با ضد انقلاب بی‌نظیر بود.

وی با بیان اینکه تهدیدات دشمن هیچ‌گاه سیر نزولی نداشته و ارتش همواره در برابر این تهدیدات ایستاده است، افزود: ایشان پس از جنگ نیز در بازسازی نیروهای مسلح نقش بسیاری دارد و از سال 1369 تا 1371 با بازرسی‌های مداوم یگان‌های نیروهای مسلح را در ستاد شکل داد.

امیر هاشمی با اشاره به اینکه شهید صیاد شیرازی در مشکلات به امام زمان (عج) متوسل می‌شد و می‌گفت «آقا! فرمانده ما شما هستی، به من آرامشی بده که بتوانم مقابل دشمن بایستم» ادامه داد: این شهید بزرگوار روزهای جمعه همیشه به نماز جمعه می‌رفت، معمولاً خودش رانندگی می‌کرد و در قسمت مسئولان نمی‌نشست.

وی با ابراز اینکه بیان ویژگی‌های اخلاقی شهیدان بسیار اثرگذار است، متذکر شد: سال‌ها به شهید سلیمانی ارادت داشتم و در جلسات مختلف ایشان را می‌دیدم و این شهید نیز ویژگی‌های بسیار ارزشمندی داشت.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه بیان ویژگی‌های شهدا نباید فقط به روز شهادت آنها محدود شود، عنوان کرد: از شهدا بگویید و بدانید بیان سیره شهدا در جامعه بسیار اثرگذار است؛ از شهدا گفتن نیاز جامعه است، نیاز ماست وگرنه آنها هیچ نیازی به ما ندارند.

وی با تاکید بر اینکه نسل جوان ما تاریخ کشور را خوب بخواند و آگاهی خود را در زمینه تاریخی بالا ببرد، بیان داشت: اگر شما تاریخ و سرگذشت کشور را بدانید مورد سوءاستفاده دشمن قرار نمی‌گیرید.

هاشمی با اشاره به اینکه امروز نیروهای مسلح کشور بیدار و هوشیار و در حال آماده‌باش کامل هستند، متذکر شد: فریب تبلیغات دشمن را نخورید، کار دشمن، دشمنی است و ما باید حواسم باشد که دشمن از غفلت ما بهره‌گیری نکند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار