جانشین فرمانده کل سپاه در جمع خبرنگاران:

شهید صیاد شیرازی موفقیت‌های نظامی را به توانمندی جبهه حق تبدیل کرد/ صیاد به ارزش‌های اسلام و انقلاب باور قلبی داشت

سردار فدوی گفت: سپهبد شهید صیاد شیرازی موفقیت در امور نظامی را بسط داد و آن را به توانمندی جبهه حق انقلاب اسلامی تبدیل کرد.
کد خبر: ۵۸۲۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶ - 10April 2023

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار دریادار پاسدار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم گرامیداشت بیست و چهارمین سالروز شهادت سپهبد «علی صیاد شیرازی» با اشاره به شخصیت و ویژگی‌های اخلاقی این شهید والامقام اظهار داشت: از سال ۱۳۶۲ در خدمت شهید صیاد شیرازی بودم و وی را می‌شناختم و با او رفیق بودم.

سردار فدوی با بیان اینکه در روز ۱۴ فروردین ۱۳۷۸ یعنی چند روز قبل از شهادت سپهبد صیاد شیرازی، با ایشان جلسه مفصلی داشتم، افزود: سال‌های طولانی درخصوص مأموریت‌ها و موضوعات مختلف با شهید صیاد در ارتباط بودم.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: شهید صیاد شیرازی مورد عنایت خداوند متعال بود. او قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با علمایی که مستقیماً با امام (ره) ارتباط داشتند، در ارتباط بود و وقتی انقلاب پیروز شد، یکی از آرزو‌های وی برآورده شد. این شهید در انقلاب بسیار فعال بود.

وی با اشاره به غائله کردستان و نقش شهید صیاد شیرازی در حل این بحران خاطرنشان کرد: دشمنان از روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی، در کردستان شروع به خباثت کردند و شهید صیاد شیرازی هم از همان زمان در جنگ فعال بود؛ تا جایی که بچه‌های سپاه از تلاش‌های این شهید در جنگ، بسیار یاد می‌کردند.

سردار فدوی به خیانت‌های بنی‌صدر و عزل شهید صیاد شیرازی از سوی وی اشاره و عنوان کرد: بنی‌صدر پس از عزل شهید صیاد شیرازی حتی دستور داد که او در ارتش نباشد؛ لذا شهید صیاد مدتی در سپاه به انجام وظیفه پرداخت بود و زمانی که با فرار بنی‌صدر اوضاع کشور به روال عادی بازگشت، این شهید والامقام در ارتش مسئولیت‌های بزرگی را بر دوش گرفت و در کردستان کار‌های بزرگی انجام داد.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه شهید صیاد شیرازی در زمان شهادتش جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بود، گفت: شهید صیاد انقلاب اسلامی را باور داشت. ممکن است فردی از نظری علمی و نظری موضوعی را قبول کند، اما باور دلی و اعتقادی بسیار متفاوت است؛ مثل اینکه فردی با شهادتین مسلمان می‌شود، اما ایمان وقتی خود را نشان می‌دهد که به دل منتقل شود.

وی اضافه کرد: شهید صیاد شیرازی با دلش به اسلام و ارزش‌های انقلاب اسلامی باور داشت و در پی انجام این باور‌ها کوشید؛ این امر برای جوانان بسیار مهم است که باید دلی پای کار بروند و باور‌های کاملی داشته باشند تا بتوانند مثمر ثمر باشند.

سردار فدوی ادامه داد: وقتی کسی چنین روندی را در زندگی داشته، برای تعداد زیادی از جوانان و آیندگان الگو است؛ به همین علت برگزاری مراسم بزرگداشت شهدا، اقدام مهمی است و مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید دارند.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: سپهبد شهید علی صیاد شیرازی موفقیت در امور نظامی را بسط داد و آن را به توانمندی جبهه حق انقلاب اسلامی تبدیل کرد که این اتفاق مهمی است.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار