آمریکا حمله راکتی به پایگاه غیرقانونی خود در سوریه را تأیید کرد

یک مقام آمریکایی امروز حمله راکتی به پایگاه غیرقانونی این کشور در سوریه را تأیید کرد.
کد خبر: ۵۸۲۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷ - 10April 2023

آمریکا حمله راکتی به پایگاه غیرقانونی خود در سوریه را تأیید کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک مقام آمریکایی امروز دوشنبه گفت: حمله راکتی به یکی از پایگاه‌های (غیرقانونی) خود در سوریه را تایید می‌کنیم.

بر اساس اعلام این رسانه، مقام آمریکایی مذکور ادامه داد: حمله به پایگاه (غیرقانونی) ما در سوریه با استفاده از پهپاد انجام نشد.

ساعاتی پیش اعلام شد که سلسله انفجار‌های شدیدی داخل یکی از بزرگترین پایگاه‌های آمریکا در حومه دیرالزور در شرق سوریه شنیده شد.

این انفجار‌ها پایگاه غیرقانونی آمریکا در میدان گازی کونیکو در حومه شمال شرقی دیرالزور را لرزانده است.

منابع محلی به اسپوتنیک اعلام کردند: زبانه‌های آتش و ستونی از دود از قلب پایگاه ارتش آمریکا در میدان کونیکو به هوا برخاسته است. این پس از حمله راکتی انجام شده است.

منابع محلی اعلام کردند که بالگرد‌های آمریکایی بر فراز منطقه اطراف میدان گازی به پرواز درآمده‌اند. آمبولانس‌ها و ماشین‌های آتش نشانی به محل آتش سوزی داخل پایگاه شتافته‌اند.

شبه نظامیان وابسته به آمریکا همه راه‌های منتهی به منطقه را بستند.

همزمان منابع وابسته به مخالفان سوری مدعی شدند که نیرو‌های ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا در میدان گازی کونیکو یک پهپاد را ساقط کرده اند.

به ادعای این منابع این پهپاد در روستای الطابیه در حومه شرقی دیرالزور ساقط شد.

همزمان با آن منابع سوری از آماده باش نیرو‌های آمریکایی در داخل این پایگاه خبر دادند و اعلام کردند که یک بالن ائتلاف آمریکایی بر فراز منطقه به پرواز درآمده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار