کاریکاتوریست زنجانی:

شهدای هنرمند هنر حقیقی را یافتند

«حمیدی» گفت: هنر واقعی یعنی شهادت و شهدای هنرمند هنر حقیقی را یافتند.
کد خبر: ۵۸۲۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲ - 11April 2023

شهدای هنرمند هنر حقیقی را یافتند ///سلام// زمان خبر الزامی است// عکس کشیده شده است// عکس به متن چسبیده است//

به گزارش دفاع‌پرس از زنجان، «بهرامعلی حمیدی»؛ چهره هنر انقلاب سال ۱۴۰۱ امروز در جمع خبرنگاران در معرفی خود اظهار داشت: فارغ‌التحصیل رشته گرافیک بوده و کار خود را با طراحی کاریکاتور و فعالیت در روزنامه‌های محلی زنجان و سپس با روزنامه‌های کشوری آغاز کرده است.

این هنرمند زنجانی با اشاره به اینکه از سال ۱۴۰۰ خانه کاریکاتور حوزه هنری زنجان را راه‌اندازی کردیم و سعی بر آن داشتیم تا فعالان قدیمی و نوپای کاریکاتور را دور هم جمع کنیم، ادامه داد: فعالیت هنرمندان در زنجان به صورت پراکنده انجام می‌شود، اما با راه‌اندازی خانه کاریکاتور محلی برای دور هم جمع شدن هنرمندان و آشنایی با همدیگر فراهم شده است.

حمیدی با اشاره به اینکه هنرمندان جوان می‌توانند خیلی خوب در حوزه هنر انقلاب اسلامی فعالیت و رشد هنری داشته باشند، گفت: ایجاد شبکه‌سازی در این حوزه آغاز شده است و امید می‌رود با این اقدام شرایط فعالیت هنرمندان بهبود پیدا کند و هنرمدان از هم دور نشده و کار متفرقه انجام ندهند.

کاریکاتوریست زنجانی با بیان اینکه حوزه هنری ۲۰ – ۲۵ سال پیش هنرمندان را دور خود جمع داشت و فعالیت آن‌ها به صورت نظام‌مند انجام می‌شد، اما به دلیل مدیریت سلیقه‌ای این مجموعه منحل شد و هنرمندان متفرق شدند، اضافه کرد: در این میان فرصت از دست رفت، اما بار دیگر با تغییر در نگاه حوزه هنری و مدیریت آن بار دیگر تلاش برای جمع کردن هنرمندان آغاز شد و بنده به آینده این شرایط امید دارم.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌‎های فرهنگی دغدغه استعدادیابی و نیروسازی آنچنانی ندارند، عنوان کرد: برگزاری جشنواره‌های تکراری و عدم استفاده از افراد دارای استعداد که در جشنواره‌ها شناخته می‌شود، یک ایراد در این عرصه هنر محسوب می‌شود.
حمیدی با اشاره به اینکه نباید نتیجه جشنواره‌ها و فعالیت‌های فرهنگی را از دست داد، گفت: باید از هنرمندان و ظرفیت آن‌ها استفاده کرد و هنرمندان شناسایی شده به حوزه هنری معرفی شوند.

چهره هنر انقلاب سال ۱۴۰۱ استان زنجان با اشاره به اینکه خانه کاریکاتور برای شناسایی و کشف استعداد‌ها برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره را در دستور کار دارد، ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌ها و دوره‌های ویژه هنرمندان نیز برای دور هم جمع کردن آن‌ها در برنامه‌های سال جاری پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه ما شرایط امروز کشور را مدیون شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستیم، ادامه داد: اگر شهدا نبودند ما نمی‌توانستیم امروز در امنیت و آرامش در حوزه‌های هنری فعالیت کنیم.

حمیدی با اشاره به اینکه شهدای زیادی همچون شهید آوینی هم بودند که هنرمند بوده و علاوه بر حضور در جبهه مبارزه حق علیه باطل آثار هنری زیادی هم تولید می‌کردند، گفت: هنر واقعی یعنی شهادت و شهدای هنرمند هنر حقیقی را یافتند.

کاریکاتوریست استان زنجان با اشاره به اینکه شهدا راه را به ما نشان دادند، بیان کرد: شهدا به ما نشان دادند اینکه هنر فقط برای هنر اشتباه است، بلکه باید هنر را در راه اعتلای ارزش‌ها استفاده کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار