مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان مطرح کرد؛

محله همدل؛ فرصتی برای گره‌گشایی، روایت همدلی و نشر خوبی‌ها

حجت‌الاسلام «حقانی» گفت: در مهرواره «محله همدل» به دنبال نشر خوبی‌ها و گره‌گشایی از مسائل در فضای اجتماعی و مجازی هستیم و این به معنای نشر خوبی‌ها است.
کد خبر: ۵۸۲۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲ - 11April 2023

به گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان، حجت‌الاسلام «غلامحسین حقانی» مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به اهمیت و هدف مهرواره محله همدل، اظهار داشت: از آنجایی که جریانات مذهبی در زمان بروز اتفاقات مختلف فعال بوده و هنگام وقوع بحران‌ها از قبیل سیل و کرونا و همچنین معضلات اجتماعی ورود بسیار خوبی دارد محله همدل با هدف حل و فصل مشکلات و مسائل مردمی ایجاد شده است.

وی با اشاره به فلسفه اجرای طرح محله همدل، افزود: هیچ کار و اقدامی بدون حضور مردم موفق نخواهد بود، لذا در این راستا مهرواره «محله همدل» با هدف تقویت و تحکیم پیوندهای اجتماعی، گره‌گشایی از مشکلات مردم و نشر خوبی‌ها در سطح کشور و استان هرمزگان اجرایی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: هیچ کار و اقدامی بدون حضور مردم موفق نخواهد بود، لذا در این راستا مهرواره «محله همدل» با هدف تقویت و تحکیم پیوندهای اجتماعی، گره‌گشایی از مشکلات مردم و نشر خوبی‌ها در سطح کشور و استان هرمزگان اجرایی شده است.

حقانی ادامه داد: محله همدل ایجاد شده تا اتفاقات دغدغه‌مندانه که توسط مومنین با محوریت مسجد یا محله برای حل مسئله یا رفع مشکلات مردم یا محله رقم می‌خورد را در فضای جنگ روایت‌ها، انتشار گسترده‌تری دهد و نشر خوبی‌هایی رقم بخورد تا بتواند نقل تجربه کند و در سطح جامعه، موجبات امیدآفرینی را فراهم آورد.

وی از برگزاری مهرواره «محله همدل 2» همزمان با ماه مبارک رمضان در سطح استان هرمزگان خبر داد و با اشاره به نقش اثرگذار رسانه‌های گروهی در تنویر افکار عمومی افزود: رسانه استان هرمزگان با تولید محتوا می‌توانند در نشر خوبی‌ها که هدف اصلی مهرواره محله همدل است، نقش مؤثری داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان بیان کرد: در شرایط کنونی جامعه و تبلیغات سوء دشمنان گروهی در تلاشند تا با سیاه‌نمایی تمام مسائل را منفی جلوه دهند اما مردم کشورمان با همدلی، وحدت و در کنار هم قرار گرفتن همواره یاریگر نیازمندان و مستمندان بوه‌اند.

حقانی با اشاره به عنوان محله‌ همدل اظهار داشت: این عنوان محقق کننده یک محله اسلامی در مقیاس خودش است و می‌بینیم که ظرفیت‌های آن در بین محلات وجود دارد و امیدوارم جامعه‌ای داشته باشیم که برحسب ضرورت و نیاز مورد توجه و عمل قرار بگیرد.

وی گفت: این رویداد بزرگ که به همت سازمان‌ تبلیغات اسلامی و مشارکت‌ دستگاه‌های دیگر برگزار می‌شود، در راستای تحقق محلات اسلامی است و این همدلی را در دستگاه‌های دیگر ایجاد کردند تا محله‌های اسلامی بیش از پیش شکل بگیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در بخش پایانی سخنان خود از مردم درخواست کرد: با مشاهده خوبی‌های مردم در محلات در جهت نشر آن خوبی‌ها تلاش کنند چراکه جامعه کنونی به امیدآفرینی نیازمند است، به عنوان مثال ؛ ورود طلاب، هیئتی‌ها و مسجدی‌ها برای کمک‌رسانی در چنین شرایطی، باعث کاهش و رفع ترس، نگرانی از اضطراب مردم شد و سبب شد مردم امیدوار شوند و اتفاقات خوبی رقم خورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار