استاد حوزه و دانشگاه:

ترویج فرهنگ نهج‌البلاغه‌خوانی جامعه را از آسیب‌ها مصون نگه می دارد

حجت‌الاسلام «مهدوی» با بیان اینکه نهج‌البلاغه‌خوانی باید به یک نهضت عمومی تبدیل شود، گفت: ترویج فرهنگ نهج‌البلاغه‌خوانی و تدبر و عمل به آن، جامعه را از آسیب‌ها و چالش‌ها مصون نگه می دارد.
کد خبر: ۵۸۲۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲ - 11April 2023

ترویج فرهنگ نهج‌البلاغه‌خوانی جامعه را از آسیب‌ها مصون نگه می داردبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، حجت‌الاسلام «حمید رضا مهدوی» استاد حوزه و دانشگاه امروز در نشست روحانیون و طلاب گیلان، با تاکید بر لزوم ریشه‌یابی و آسیب شناسی ساختاری شبکه تبلیغ، اظهار داشت: کارهای تبلیغی بدون پیوست جواب نمی‌دهد و این نکته مشکل جدی امروز جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام مهدوی با بیان اینکه برنامه‌های تبلیغی و رسانه‌ای باید شبکه‌ساز باشد، گفت: عملکرد ما شبکه‌سازی تبلیغی در ۴ دهه اخیر بسیار ضعیف و غیر قابل دفاع است.

وی با تاکید بر تقویت گفتمان نهضت تبلیغ انقلاب اسلامی، افزود: گفتمان انقلاب اسلامی امروز در خارج از مرزها اثرگذار واقع شده است اما این گفتمان در داخل با مشکلات و ضعف‌هایی مواجه است.

این کارشناس مسائل دینی و فرهنگی با تاکید بر نفی ایجاد فضای دو قطبی در کشور، بیان کرد: حرکت دولت گذشته در راستای دوقطبی‌سازی جامعه، به کشور لطمه زد.

مهدوی با اشاره به عملکرد منفعلانه برخی مسئولان در حوزه جهاد تبیین، اضافه کرد: جهاد تبیین را باید از سالن‌های همایش و سمینارها بیرون کشید و در بطن جامعه پیاده‌سازی کرد تا اثرگذار شود.

وی با اشاره به تاثیرات معرفتی و شناختی نهج‌البلاغه روی افراد، افزود: فرهنگ تدبر در نهج‌البلاغه باید در جامعه تقویت شود.

ابن استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص پیاده سازی نهج‌البلاغه در جامعه، تصریح کرد: برای گره‌گشایی مشکلات و مسائل، نهج‌البلاغه باید در جامعه عمومی شود.

حجت‌الاسلام مهدوی با بیان اینکه نهج‌البلاغه خوانی به یک نهضت عمومی تبدیل شود، گفت: ترویج فرهنگ نهج‌البلاغه خوانی و تدبر و عمل به آن، جامعه را از آسیب‌ها و چالش‌ها مصون نگه می‌دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار