علاقه‌مندی تاجیکستان برای گسترش و ارتقای همکاری‌ها با ایران

وزیر امور خارجه تاجیکستان در دیدار با امیرعبداللهیان در سمرقند بر علاقه‌مندی دولتش برای گسترش و ارتقای همکاری‌های فیمابین تأکید کرد.
کد خبر: ۵۸۳۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱ - 13April 2023

علاقه‌مندی تاجیکستان برای گسترش و ارتقای همکاری‌ها با ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سراج‌الدین مهرالدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان عصر امروز (پنجشنبه) در حاشیه چهارمین نشست کشور‌های همسایه افغانستان با حسین امیرعبداللهیان دیدار و درباره موضوعات دوجانبه و تحولات منطقه گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار برگزاری پانزدهمین دور کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور در سال گذشته را عاملی برای توسعه و تقویت بیش از پیش همکاری‌های دو کشور در حوزه روابط دوجانبه برشمرد و از همکاری‌های فیمابین در حوزه سازمان‌های بین‌المللی قدردانی کرد.

سراج الدین مهرالدین وزیر خارجه تاجیکستان نیز در این دیدار با تبریک ماه مبارک رمضان و عید نوروز، از توافق جمهوری اسلامی ایران و عربستان برای از سرگیری روابط ابراز خرسندی کرد.

وزیر خارجه تاجیکستان همچنین ضمن مرور‌همکاری‌های دو‌کشور در حوزه‌های مختلف، بر علاقه‌مندی دولتش برای گسترش و ارتقای همکاری‌های فیمابین تأکید کرد.

وزرای امور خارجه دو کشور همچنین در این دیدار موضوعات مهم منطقه، تقویت مناسبات در سازمان همکاری شانگ‌های و به خصوص موضوع افغانستان را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

امیرعبداللهیان و مهرالدین تحولات افغانستان را دغدغه مشترک دو کشور خواندند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار