سرلشکر صفوی:

آزادی قدس، رمز وحدت ملت‌های اسلامی در قرن جدید/ جهان بدون رژیم صهیونیستی، جهانی بهتر است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: آزادی قدس، کلید و رمز همگرایی و وحدت ملت‌های اسلامی در قرن جدید است.
کد خبر: ۵۸۳۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰ - 14April 2023

آزادی قدس، کلید رمز همگرایی و وحدت ملت‌های اسلامی در قرن جدید است/ جهان بدون رژیم صهیونیستی جهانی بهتر استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا امروز در جمع راهپیمایان روز قدس در شیراز، اظهار داشت: روز جهانی قدس امسال یعنی سال ۱۴۰۲ شمسی به لحاظ رویکرد‌ها و رویداد‌های اخیر سیاسی، فرهنگی، امنیتی و اقتصادی در درون سرزمین‌های اشغالی و افول قدرت آمریکایی در حمایت از این رژیم سفاک از ویژگی‌های خاصی برخوردار است.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید قاسم سلیمانی ادامه داد: روز جهانی قدس از نگاه حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و از منظر ژئوپلیتیکی و ژئواستراتژیکی و بر اساس دیدگاه اعتقادی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر مسلمان جهان دارای جایگاه محوری و مسئله اول ملت‌های اسلامی است.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه آزادی قدس، کلید رمز همگرایی و وحدت ملت‌های اسلامی در قرن جدید است خاطرنشان ساخت: این بدین دلیل است که صهیونیسم عامل بی ثباتی، ناسازگاری، ناامنی و تنش و کشتار بیگناهان و جنگ افروزی طی ۷۵ سال گذشته بوده است.

صفوی با تأکید بر اینکه پدیده صهیونیسم مانع صلح جهانی و ثبات و امنیت منطقه‌ای غرب آسیا و شمال آفریقاست افزود: نابودی صهیونیسم، نیاز امنیت منطقه‌ای و جهانی و خواسته بشری و انسانی است.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه دلایل متعددی برای هراس و وحشت صهیونیست‌ها وجود دارد گفت: ابتدا اینکه رژیم صهیونیستی در روند تحولات داخلی و افزایش اختلافات بنیادی گروه‌های سیاسی و بحران‌های اقتصادی داخلی قرار گرفته و از طرف دیگر قدرت هژمونیک کشور‌های غربی این رژیم که توان خود را فرسایش یافته می‌بینند کاسته شده است.

وی در شرح دلایل هراس و وحشت صهیونیست‌ها افزود: دلیل دیگر، افزایش قدرت گروه‌های مقاومت در غزه و کرانه باختری است که فقط سال گذشته حدود یک هزار عملیات علیه صهیونیست‌ها داشته اند و همچنین روند روبه رشد قدرت حزب الله لبنان و رهبر مجاهد آن حاج سید حسن نصرالله که معادله قدرت را به مرز‌های فراتر از بازدارندگی رسانده به طوری که رژیم در ازای هر تهدید و ماجراجویی، دچار خسارت‌های بزرگ و جبران ناپذیری همچون شکست در جنگ ٣٣ روزه می‌شود.

سرلشکر صفوی افزود: همچنین شکست‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی اخیر از حزب الله مانند افزایش مهاجرت معکوس و دادن تلفات زیاد و یا واگذاری امتیاز اقتصادی به لبنان در مورد تعیین مرز‌های منطقه نفتی و گازی تازه کشف شده در دریای مدیترانه بین لبنان و فلسطین اشغالی که با تهدید رهبر شجاع حزب الله لبنان مجبور به واگذاری امتیاز به کشور و مردم لبنان شدند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: موضوع دیگر انگیزه‌های بالای میلیون‌ها عرب مسلمان داخل فلسطین در مبارزه با رژیم و همچنین انگیزه بیش از هفت میلیون آواره فلسطینی از این سرزمین مقدس است که با صبر انقلابی کلید خانه هایشان را سالهاست نگه داشته اند تا به حول و قوه الهی روزی به شهر‌ها و روستا‌های اشغال شده بازگردند.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس خاطرنشان ساخت: طی یک سال گذشته یعنی از روز جهانی قدس سال ۱۴۰۱ تاکنون مردم مقاوم فلسطین و گروه‌های مبارز فلسطینی به شیوه‌های نوین مقابله با صهیونیست‌ها دست یافته اند و همچنین صحنه مقابله با صهیونیست‌های ظالم و کودک کش را به کرانه باختری توسعه داده اند و با اقدامات انفرادی جوانان فلسطینی در مناطق اشغالی ١٩٤٨ و ١٩٦٧ خواب را بر صهیونیست‌ها حرام کرده اند.

وی افزود: اکنون توسعه مقاومت در کرانه باختری، یک جغرافیای راهبردی را برای دشمن صهیونیستی به عنوان یک صحنه نبرد جدید، ناامن و بی ثبات کرده است به طوری که بیش از نیمی از توان نظامی و امنیتی صهیونیست‌ها به خود مشغول کرده و کارنامه ناموفق آن‌ها برای سرکوب و کنترل مقاومت، کابوسی وحشتناک شده است.

سرلشکر صفوی با تحلیل تحولات امنیتی و سیاسی درون رژیم صهیونیستی گفت: بیش از دو سال است که دولت جعلی صهیونیستی به دلیل اختلافات سیاسی در وضعیت بحرانی و بی ثباتی قرار گرفته و هر شش ماه یکبار یک انتخابات و دولت جدید برای خروج از بحران سیاسی داشته اند و نتانیاهو هم پس از ١٠٠ روز تصدی نخست وزیری در بحران درونی و بیرونی قرار گرفته است.

وی گفت: تظاهرات و مخالفت‌های داخلی برای دخالت نتانیاهو در مسائل قضایی صهیونیست ها، مقاومت فلسطینی‌ها در منطقه پیرامونی فلسطین اشغالی و بحران بین المللی از سوی حامیان این رژیم، کابینه او را متزلزل کرده است.

سرلشکر صفوی در جمع بندی سخنان خود چند پیشنهاد راهبردی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و آزادی قدس شریف ارائه داد و گفت: راهبرد سیاسی همگرایی و وحدت ملت‌های اسلامی بر علیه دشمنان مشترک غاصب فلسطین و حمایت همه جانبه مادی و معنوی دولت‌ها و ملت‌ها از ادامه جهاد مسلحانه و توسعه مقاومت در درون سرزمین‌های اشغالی خصوصاً کرانه باختری فلسطین یکی از پیشنهادهاست.

وی افزود: قطع روابط سیاسی، اقتصادی و اطلاعاتی مخفی و آشکار برخی از کشور‌های عربی و غیر عربی مسلمان با این رژیم جعلی ناپایدار و عنکبوتی یک صرورت است.

سرلشکر صفوی در تشریح پیشنهاد دیگر خود گفت: استفاده از تمامی ظرفیت‌های حقوقی رسانه‌ای و سیاسی و قابلیت‌های سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی جهت آشکار کردن جنایات ضدبشری و شهرک‌سازی‌های صهیونیست‌ها و حمایت از بازگشت بیش از ۷ میلیون آواره فلسطینی به موطن اصلی شان و برگزاری همه پرسی از همه مسلمانان - مسیحیان و یهودیان ساکن اصلی این سرزمین برای تشکیل دولت واحد نیز از دیگر راهکارهاست.

سرلشکر صفوی افزود: پیشنهاد دیگر راهبرد تحریم کالا‌ها و هر نوع تجارت و مبادلات اقتصادی با این رژیم ستمکار از جمله قطع صدور گاز و نفت کشور‌های عربی و اسلامی منطقه است که باعث ضرر ۱۰ میلیاردی طی دو سال گذشته برای این رژیم کودک کش شده است.

وی خاطرنشان ساخت: پیشنهاد دیگرم ادامه هرگونه حمایت مادی به هر صورت و به هر مقدار توسط یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مسلمان به مردم فلسطین است؛ به طور مشخص اگر در همین روز جهانی قدس هر مسلمانی در سال فقط یک دلار کمک کند، سالی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار جمع می‌شود.

وی افزود: راهبرد فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای نظیر آگاهی دادن و شناخت جوانان مسلمان و آزادی خواهان جهان از خطر صهیونیسم بین الملل و ارسال کمک‌ها و فناوری‌های جدید به فلسطینیان داخل سرزمین‌های اشغالی به هر شکل ممکن نیز بسیار مهم و تعیین کننده خواهد بود.

وی با اشاره به آیات «كَتَبَ اللَّهُ لَأَغْلِبَنَّ أَنَا وَ رُسُلِي...»، «نَصۡرٞ مِّنَ ٱللَّهِ وَفَتۡحٞ قَرِيبٞۗ...»، و «وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ» وعده پیروزی در قرآن کریم را مورد تأکید قرار داد.

سرلشکر صفوی خاطرنشان ساخت: وزیر امنیت ملی یک تروریست افراطی است که برای عبور از کابوس ماه مبارک رمضان و حضور ده‌ها هزار نفر نمازگزار فلسطینی در مسجدالاقصی و احتمال درگیری نظامی گسترده مقاومت با رژیم، سیاست فرار به جلو را در مسجدالاقصی پیش گرفته است و با اقدامات اخیر در مسجدالاقصی و سرکوب وحشیانه نمازگزاران و اعتکاف کنندگان موجب چالش درون کابینه و از سوی وزراء و دسته جات مخالف نتانیاهو شده و او را وادار به عقب نشینی مستمر کرده است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اطهار کرد: رژیم صهیونیستی طی ١٨ روز گذشته برغم اینکه با پرتاب موشک از لبنان و سوریه و غزه مواجه بوده است از ترس و نگرانی یک جنگ منظقه ای، لفاظی را ادامه داده است ولی پاسخ و واکنش نظامی مثل گذشته از خود نشان نداده و موجب سرافندگی و ناامیدی و ناتوانی این رژیم برای تأمین امنیت داخلی شده است.

سرلشکر صفوی گفت: رژیم صهیونیستی طی ٧٥ سال گذشته بر اساس نقشه‌های استعماری انگلیس و با پشتوانه امریکایی‌ها با فریب و دروغ تاریخی و مذهبی و جنایت و قتل و آوارگی بیش از پنج میلیون نفر فلسطینی، همچون خنجری در قلب جهان اسلام فرو رفته است و لیکن فاقد پایه‌های شکل گیری و ملت سازی است. البته آن‌ها دولت جعلی ساخته اند و لیکن در ملت سازی شکست خورده اند و قابلیت ادامه حیات سیاسی را ندارند و محکوم به شکست هستند.

سرلشکر صفوی با اشاره به شکاف‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصای درون سرزمین‌های اشغالی گفت: رژیم صهیونیستی طی ۷۵ سال گذشته نشان داده که در درون خود یک جامعه از هم گسسته و موزاییکی و شکننده از گروه‌های مختلف مهاجر از افریقا تا روسیه و اروپا و امریکا را نتوانسته کنار هم قرار دهد و حتی حامیان و سازندگان این رژیم جعلی از حمایت‌های خود کاسته اند و سرکوب و اقدامات ضد حقوق بشری و شهرک‌سازی‌های غیر قانونی این رژیم را تحمل نمی‌کنند.

سرلشکر صفوی افزود: رژیم صهیونیستی به دلیل مصنوعی بودن تمامی شاخص‌های ملت‌سازی و دولت‌سازی، عنصری زائد و ناسازگار با محیط منطقه‌ای است و ملت‌ها و دولت‌های همسایه نزدیک و دور با آن مخالف هستند لذا محکوم به ناپایداری و فناست.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی یک پدیده پادگانی و اشغالگر است که فقط با بحران سازی و جنگ افروزی، فساد و فتنه بر روی پای خود ایستاده است و از غارت ثروت دیگران به حیات ننگین خود ادامه می‌دهد و به میزان کاسته شدن حمایت غرب، رویگردانی از صهیونیست‌ها حتی در کشور‌های سازشکار نیز روند معکوس داشته است.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در حیات ننگین خود بزرگترین جنایات ضد بشری و جنگ‌های متعددی در فلسطین و کشور‌های همسایه را ثبت کرده و حتی برای سازمان‌های جاسوسی غربی و متحدان آن، استاد و معلمِ شکنجه تربیت کرده و دست به ترور دانشمندان هسته‌ای ایران زده گفت: وجود این رژیم مظهر تهدید و جنگ افروزی و فتنه گری و خطر دائم برای منطقه و جامعه بشری بلکه برای صلح منطقه‌ای و جهانی است لذا نابودی این رژیم یک ضرورت و نیاز انسانی و بشری است و جهان بدون رژیم صهیونیستی جهان بهتر است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: مقاومت مردم مظلوم فلسطین و جبهه مقاومت از لبنان، سوریه، عراق و یمن به یک بلوغ از مولفه‌های قدرت و پیوند تکاملی در بین اعضای خود رسیده است و هدف و آرمان اصلی خود را برای آزادی قدس شریف و فلسطین از نهر تا بر قرار داده است.

سرلشکر صفوی ادامه داد: آنچه امروز در درون رژیم و جامعه پراکنده صهیونستی شاهد آن هستیم از جنگ قدرت بین گروه‌های سیاسی تا افزایش مهاجرت معکوس تا ناامنی گسترده خصوصاً در کرانه باختری، گواه آن است که به حول و قوه الهی بنابر فرموده مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای عزیز، صهیونیست‌ها ۲۵ سال آینده خود را نمی‌بینند و حتی به فضل الهی زودتر از آن با اقدامات همه‌جانبه از درون به فروپاشی و پایان شرارت و جنایت می‌رسند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار