فرمانده کل ارتش:

دفاع از فلسطین، دفاع از امنیت منطقه است/ حضور صهیونیست‌ها در هر منطقه‌ای باعث ایجاد تنش می‌شود

امیر سرلشکر موسوی خطاب به کشور همسایه شمالی، جمهوری آذربایجان گفت: حضور رژیم صهیونیستی به عنوان منفورترین رژیم در جهان در هر نقطه از جغرافیای منطقه باشد باعث ایجاد تنش می‌شود که همه ناظران آگاه بر آثار آن هستند.
کد خبر: ۵۸۳۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴ - 14April 2023

به گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران، در روز جهانی قدس در جمع راهپیمایان تبریزی، اظهار داشت: مردم تبریز در طول تاریخ، پیشتاز در مبارزه با استعمار، استبداد و ظلم و ستم بوده‌اند و آذربایجان، یکی از مهمترین پایگاه‌های انقلاب اسلامی هست.

فرمانده ارتش جمهری اسلامی افزود: آذربایجان در حراست از انقلاب از همان روزهای اول در دوران دفاع مقدس، دفاع از حرم و حدود آن و تا همین امروز نقشی تعیین کننده داشته و تقدیم بیش از ۱۰ هزار شهید، ۲۳ هزار جانباز و حدود ۲۰۰۰ آزاده اثبات این ادعا است و راهپیمایی باشکوه و کم نظیری که امروز شاهد آن بودیم، یک بار دیگر  غیرت، عزت، بصیرت و شور انقلابی مردم تبریز را در جهان به نمایش گذاشت.

وی تاکید کرد: اکنون هم جوانان غیور این خطه در لباس مقدس نیروهای مسلح در مرزهای شرقی، غربی، شمالی و جنوبی و در حراست از فضای این کشور و هزاران کیلومتر آنسوتر در اقیانوس‌ها بر عرصه ناوگروه‌های دریایی برای تداوم احتزاز مقتدرانه پرچم کشورمان در حال مجاهدت هستند. درود بر این غیورمردان و خانواده‌های محترم آن‌ها. خداوند بزرگ را شاکر و سپاسگزارم که امروز این سرباز هم توفیق پیدا کرده تا ذره‌ای از دریای عظمت مردم تبریز باشد. 

امیر موسوی گفت: روز قدس، یادگار امام (ره) است و هر چه زمان می‌گذرد، ژرفای اندیشه و نگرش راهبردی حضرت امام(ره) به مسائل جهان بیشتر نمایان می‌شود. روز قدس، فلسطین را به مسئله‌ای جهانی تبدیل کرده و مانع فراموشی مسئله اول جهان اسلام شده است.

وی افزود: دشمنان اسلام با سیاست‌ها و تبلیغات گسترده خود سعی می‌کنند تا موضوع فلسطین را از ذهن و افکار عمومی جهان، دور کنند و رژیم کودک کش صهیونیستی را در حاشیه امن قرار دهند تا به جنایات خود ادامه دهد به همین دلیل تا اضمحلال کامل رژیم صهیونیستی و آزادی فلسطین هر سال روز قدس باید باشکوه تر و گسترده تر برگزار شود.

وی ادامه داد: بیش چند دهه از توطئه شوم قدرت‌های استعماری به ویژه انگلیس علیه مسلمانان و ملت مظلوم فلسطین در جعل رژیم صهیونیستی در منطقه می‌گذرد و در این دوران طولانی، کشورهای مدعی حقوق بشر همواره از جنایات صهیونیست‌های جلاد، حمایت و پشتیبانی کردند و فلسطین تنها سرزمین در دنیاست که حقوق بشر در آن مستمرا نقض می‌شود و کشورهای مدعی حقوق بشر و سازمان‌های بین المللی که تحت تاثیر قدرت‌های استکباری هستند، در برابر این جنایات ضدبشری سکوت اختیار کردند.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: فریاد خشم مرگ بر اسرائیل و حمایت و پشتیبانی از فلسطین به دلایل متعدد، وظیفه همه مسلمانان، آزادیخواهان، حق طلبان و انسان دوستان است. دلیل اول این امر نیز مسائل انسانی است. ۷۵ سال است که مردم مظلوم فلسطین تحت ظلم رژیم غاصب قرار دارند و چندین میلیون انسان از زن و مرد گرفته تا کودک، پیر و جوان در سرزمین فلسطین شهید، مجروح و زندانی شده‌اند. کدام انسان آزاده‌ای است که این همه ظلم و جنایت علیه یک ملت مظلوم را ببیند، بشوند و فریاد برنیاورد.

وی تاکید کرد: به حکم انسانیت و ضرورت حفظ کرامت انسان‌ها، اعلام انزاجار و مخالفت با ادامه حیات ننگین این رژیم نامشروع بر هر انسان آزاده‌ای در جهان امروز واجب است.

وی افزود: دلیل دیگر نیز وظیفه اسلامی است. مگر می‌شود مسلمان باشیم و در مقابل این ظلم و ستم و ادامه حیات این رژیم منفور ساکت بمانیم. هرکس با اسلام نسبتی دارد، هر سازمان، انسان مسلمان، جامعه اسلامی و دولت‌ها و ملت‌های اسلامی بر همه واجب است که به حکم قرآن و پیامبر اعظم (ص) به مقابله با این رژیم غاصب به پا خیزد و شر آن را از منطقه دفع کند.

امیر موسوی با بیان این‌که دلیل دیگر حمایت از فلسطین مسائل راهبردی است، اظهار کرد: دفاع از فلسطین، در راستای امنیت منطقه و کشورهای منطقه است و بدون شک، نابودی رژیم موقتی صهیونیستی، منطقه غرب آسیا و جهان را امن تر خواهد کرد.

وی افزود: حضور رژیم صهیونیستی به عنوان منفورترین رژیم در جهان، در هر نقطه از جغرافیای منطقه باشد باعث ایجاد ناامنی و تنش خواهد شد و جهان، آثار آن را می‌بینند. ما معتقد هستیم که ثبات، امنیت و آرامش در سایه اتکا به ملت و روابط خارجی مبتنی بر احترام به حقوق کشورها به دست می‌آید.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: دولت و ملت ایران از جمله مردم غیور و شهیدپرور آذربایجان همواره آزادسازی سرزمین‌های اشغالی را نویدبخش و موجب افزایش ثبات سیاسی و نظامی و کاهش تنش در منطقه دانسته و می‌دانند و هیچ اشغال سرزمینی مورد تایید جمهوری اسلامی نبوده و نیست و عدم اشغالگری، برقراری ثبات جغرافیایی، احترام به مرزهای سرزمینی کشورها و حسن همجواری همواره مورد تایید جمهوری اسلامی بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران، روابط سازنده با همسایگان از جمله کشور دوست، برادر و شیعه آذربایجان را هم برای جمهوری اسلامی و منطقه، امنیت آفرین و ثبات ساز می‌داند.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: روابط ایران و کشور آذربایجان همواره بر پایه برادری و دوستی بوده و روابط در همه زمینه‌ها بین دو کشور در آینده رو به توسعه خواهد بود. رژیم صهیونیستی در آخرین سال‌های عمر خود قرار دارد و در پایان راه و قسمت نهایی دشمنی خود با اسلام و مسلمانان به دنبال آن است که هرچه بتواند از کشورهای مسلمان را به همراه خود به حفره آتش فروکشد.

وی ادامه داد: در ماه‌های اخیر وضعیت جبهه مقاومت تغییرات بسیار زیادی پیدا کرده و تقویت یافته است به گونه‌ای که موازنه تهدید به نفع مقاومت رقم خورده و پیدایش نسل جدید، گسترش مقاومت به عمق اراضی اشغالی، مسلح شدن کرانه باختری و سایر متغیرها همراه با تنویر افکار عمومی جهانیان نسبت به حقوق مردم فلسطین، باعث شده تا رژیم غاصب صهیونیستی روز به روز در انفعال و انزوای بیشتری قرار گیرد.

وی افزود: درود می‌فرستیم به ارواح شهدای گرانقدر جبهه مقاومت به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی که نقشی بی دلیل در گسترش و تقویت جبهه مقاومت داشت و این نقش در تاریخ مقاومت ماندگار، راهنما و راهگشا خواهد بود.

امیر موسوی گفت: در آستانه روز ارتش و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان قرار داریم. اولین مناسبتی که در نظام جمهوری اسلامی ایران برای یک نهاد به فرمان امام(ره) تعیین شد به فاصله دو ماه بعد از پیروزی انقلاب روز ارتش بود و در طول این سال‌ها، برکت و عمق تدبیر و نگاه ژرف راهبردی امام(ره) در حفظ و حمایت ارتش روشن‌تر شد.

وی افزود: نقش ارتش در دفاع از آرمان‌های انقلاب، استقلال و تمامیت ارضی نظام جمهوری اسلامی ایران در سال‌های دفاع مقدس، مقابله با ضدانقلاب، دفاع از حرم و انجام صدها عملیات مردم یاری در بلایای مختلف مثل سیل و زلزله و تلاش در سنگر سازندگی و مجاهدت در عرصه خودکفایی و ارتقای توان دفاعی کشور مصادیق بارزی از برکات آن فرمان برکت امام(ره) و حفظ و حمایت از ارتش بود.

امیر موسوی تاکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران، محصول اعتماد و عنایت امام(ره) و فرماندهی حکیمانه مقام معظم رهبری است که با طی مسیر رشد و بالندگی، امروز به ارتشی مقتدر، کارامد و حزب الله تبدیل شده که به گواه بسیاری از آگاهان، مردمی ترین ارتش جهان است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش با الهام از مکتب سیدالشهدا(ع)، ۴۸ هزار شهید والامقام تقدیم اسلام و کشور کرده و آحاد رزمندگان اسلام و ارتش در کنار، هماهنگ و همراه با سپاه پاسدارا انقلاب اسلامی، فرماندهی انتظامی و بسیج دریادل و آحاد نیروهای مسلح برخوردار از روحیه ایثار و شهادت آماده جانفشانی در دفاع از آرمان‌های والای انقلاب در هر نقطه از جهان که لازم باشد، هستند.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده است که به شعار «ارتش فدای ملت» وفادار بوده و آمادگی دارد تا برای تحقق آرمان‌ها، تامین امنیت و منافع ملی تحت تدابیر فرماندهی معظم کل قوا در هر میدانی که لازم باشد حاضر شود و با اقتدار ماموریت اجرا کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار