امام جمعه موقت اصفهان:

استکبار جهانی با مقاومت مردم نابود خواهد شد

آیت الله «مهدوی» گفت: استکبار جهانی بداند در مقابل اراده‌های مردمی جهان ذلیل خواهد بود و با مقاومت مردم به ناکامی و نابودی خواهند رسید و حضور ما در این مراسم بر این جهت است که بدانند ملت مظلوم فلسطین عقبه مردمی جهانی دارد.
کد خبر: ۵۸۳۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹ - 14April 2023

استکبار جهانی با مقاومت مردم نابود خواهد شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، آیت‌الله «سید ابوالحسن مهدوی» امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: در تقوا علاوه بر عمل، نیت هم باید خالصانه و برای خدا باشد و نه برای جلب توجه مردم و داشتن مرید برای خود و حتی نیت نباید به گونه‌ای باشد که از منفعتی صرف نظر کرده تا به یک منفعت بالاتر دنیایی دیگری برسیم و بسیار مهم است که اگر انسان ترک محرمات می‌کند با نیت خدایی و خالصانه باشد.

وی با اشاره به روز قدس و حضور پرشور مردم اصفهان در راهپیمایی امروز افزود: این راهپیمایی نشان می‌دهد که ملت فلسطین تنها نیستند و ملت ایران و مردم جبهه مقاومت حامی آن‌ها هستند و تا روزی که رژیم غاصب صهیونیستی از صفحه تاریخ محو شود از فلسطینی‌ها حمایت خواهند کرد.

مهدوی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی بداند در مقابل اراده‌های مردمی جهان ذلیل خواهد بود و با مقاومت مردم به ناکامی و نابودی خواهند رسید و حضور ما در این مراسم بر این جهت است که بدانند ملت مظلوم فلسطین عقبه مردمی جهانی دارد.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه در خود اسرائیل هم نشانه‌هایی از افول وجود دارد اذعان داشت: امروز همه دنیا می‌دانند که شکست‌های پی در پی اسرائیل در جنگ ۳۳روزه، ۵۰روزه و ۶روزه نمونه‌هایی از اقتدار محور مردمی مقاومت است و نشان از افول رژیم غاصب صهیونیستی و نابودی آن تا قبل از ۲۵ سال آینده است.

وی در خطبه اول نیز با اشاره به موضوع زندگی عفیفانه میان آحاد جامعه اظهار داشت: اسلام و نظام اسلامی به تبع مکتب نورانی اسلامی، بالاترین ارزش و عدل را برای زن قائل شده‌است و به حقوق مرد و زن در همه مباحث و رسیدن به کمالات و انسانیت توجه کرده‌است.

مهدوی با اشاره به سخنان پیامبر در مورد تفاوت خلقت رن و مرد افزود: اختلاف ظاهری برای شناسایی است و زن و مرد در زندگی مکمل یکدیگرند اما منظور و هدف اصلی از خلقت انسان تقوا است که هر که تقوای بیشتر دارد نزد پروردگار گرامی‌تر و ارزشمندتر است.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: ایران اسلامی با حضور زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و مدیریتی و دانشگاهی و علمی نه تنها مخالفتی ندارد بلکه راهکارهایی را فراهم کرده که حتی می‌تواند برای سایر کشور‌ها الگو باشد.

وی بیان کرد: غربی‌ها با شعارهایی که به ظاهر فریبانه بود می‌خواستند ملت‌های دیگر را به خصوص در بحث عفاف و حجاب فریب دهند و تحمیل بی‌حجابی را علاوه بر کشور خود در دیگر کشورها ایجاد کنند که در این راستا لازم است مردم ما با هوشیاری و حفظ اتحاد و انسجام درونی نقشه دشمنان را در بی‌حجابی تحمیلی که امری بر خلاف عقل است نقش بر آب کنند.

مهدوی ادامه داد: رعایت حجاب نه تنها مانع حضور زنان در جامعه نیست بلکه مصونیت اخلاقی آن‌ها است و موجب استحکام خانواده و روحی آنان می‌شود و مانع اختلاف و ناامنی جامعه است‌.

امام جمعه موقت اصفهان با تأکید بر اینکه دشمن در فکر تخریب زندگی عفیفانه و به دنبال از بین بردن هویت ملی ما است، گفت: مهم‌تر از دفع فساد، اقناع فکری است که باید با استدلال خوب و بیان‌های قانع‌کننده افرادی که اهلیت این کار را دارند سعی کنند جوانان را به این امر سوق دهند.

وی افزود: غربی‌ها اگر بی‌حجابی اجباری را با زور قانون جلو می‌برند پشتوانه عقلی ندارند ولی ما علاوه بر قانون، پشتوانه عقلانیت و شریعت را هم داریم که حتی افرادی که مسلمان نیستند بدانند عقل از درون آن‌ها را به رعایت و حفظ پوشش مناسب ملزم می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار