امام جمعه تبریز:

روز قدس، روز هشدار به تمام اَبَرقدرت‌ها است

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه روز قدس روز هشدار به تمام ابرقدرت‌ها است، گفت: امروز، روز شکلگیری خاورمیانه اسلام با محوریت قدس شریف است.
کد خبر: ۵۸۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶ - 14April 2023

به گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمد علی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تبریز، با تاکید بر اینکه امام راحل با ابتکار خود در نامگذاری روز جهانی قدس، بی تفاوتی نسبت به مسئله فلسطین را از بین بردند، اظهار کرد: از نظر امام راحل سرنوشت قدس تنها متعلق به آن سرزمین نبوده، بلکه سرنوشت تمام ملت‌های مسلمان و حادثه دردناک برای آزادی‌خواهان جهان است و امام راحل با یک اندیشه راهبردی، فلسطین را به مسئله اصلی جهان اسلام تبدیل کردند.

وی با اشاره به این‌که رژیم صهیونیستی به برکت اندیشه راهبردی امام راحل تمامی رویاهایش را از دست داده و طی دو دهه اخیر شکست‌های پی‌درپی متحمل شده است، افزود: امروز دغدغه‌های رژیم صهیونیستی به داخل اسرائیل غاصب کشیده شده و بحران‌های سیاسی مستمری به چالش اساسی سیاستمداران رژیم صهیونیستی تبدیل شده است، به گونه‌ای که خودشان از آن به عنوان کابوس واقعی تعبیر می‌کنند.

آل‌هاشم، با بیان این‌که اندیشه امام راحل ملت‌ها را با خوی اشغالگری رژیم صهیونیستی آشنا کرد و امروز رژیم غاصب صهیونیستی در بین ملت‌ها کاملا منزوی است، گفت: فشار افکار عمومی باعث شده تا مقامات دولت‌های غربی همچون گذشته نتوانند حمایت قاطعی از رژیم صهیونیستی به صورت علنی داشته باشند و در این شرایط اگر دولتی بخواهد با آن رژیم غاصب ارتباط برقرار کند، قطعا دچار خطای محاسباتی شده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که جامعه جهانی امروز علیه رژیم صهیونیستی است و آزادی قدس که با ابتکار امام راحل و راهبردهای رهبر معظم انقلاب به یک گفتمان جهانی تبدیل شده دو اثر مهم دارد، افزود: در ابتدا با جلوگیری از فراموشی آرمان فلسطین، خیال راحت را از رژیم گرفته و امروز با شدت گرفتن نزاع سیاسی، زمزمه‌های فروپاشی این رژیم غاصب به گوش می‌رسد.

وی با بیان این‌که اثر دوم نیز وحدت مسلمانان بوده و تبدیل شدن مسئله فلسطین به مسئله اول جهان اسلام، اهرمی برای وحدت مسلمانان جهان شده است، گفت: برخی دولت‌های مسلمانان مشکل رژیم صهیونیستی را رفتارهای خشن آن می‌دانند، اما جمهوری اسلامی ایران مشکل رژیم صهیونیستی را در موجودیت آن می‌داند و حق حیات برای آن قائل نیست.

وی با تاکید بر این‌که مسئله موجودیت اسرائیل را نمی‌توان به رفتارهای ظاهری تقلیل داد و ان‌شاءالله شاهد اضمحلال رژیم صهیونیستی خواهیم بود، ادامه داد: در داخل رژیم صهیونیستی نیز اختلافات شدیدی ببن سردمداران رژیم و همچنین تظاهرات گسترده‌ای بین مردم رژیم صهیونیستی برقرار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه سخنانش به حضور دشمن‌شکن مردم تبریز در راهپیمایی روز قدس اشاره کرد و افزود: آفرین بر مردم غیور تبریز که به وظیفه دینی و شرعی خود عمل کرده و حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر این‌که روز قدس نماد درگیری جبهه کفر با اسلام است، افزود: مردم با وجود مشکلاتی که دارند، امروز با حضور خود غیرت دینی و ملی را به نمایش گذاشتند، چراکه روز قدس، روز خروش امواج بلند و سهمگین فریاد امت متحد اسلام و جوامع اسلامی علیه سال‌ها ستم، وحشی‌گری، اشغال و جنایت است. روزی نمادین برای پیگیری آرمان مقدس و ماندگاری که با ابتکار راهبردی امام راحل ماندگار شد و بینش عمیق و امام راحل اجازه نداد اندیشه آزادسازی فلسطین به عنوان پاره تن اسلام از یاد و خاطره مسلمانان فراموش شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به دولتمردان نیز گفت: هر زمان که نیاز به حضور این ملت بوده، پای کار آمده‌ و با حضور گسترده غیرت دینی، وفاداری خود به آرمان‌های امام و اهداف رهبر معظم انقلاب را به نمایش گذاشته‌اند، شما هم همت و حرکتی داشته باشید، مگر رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اول سال در مورد مهار تورم و رشد تولید تاکید نفرمودند؟ ان‌شاءلله اقداماتی در حال انجام است، اما مردم انتظار دارند که فرمان رهبری سریعا عملیاتی شود.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنانش با محوریت افول آمریکا از زبان اروپا، خاطرنشان کرد: این هفته شاهد سفر رییس جمهور فرانسه به چین بودیم، علاوه بر این‌که اصل این سفر حاوی پیام‌های مهمی بوده و شاهد شکل‌گیری نظم جدید جهانی هستیم، سخنان رییس جمهور فرانسه در حاشیه این سفر مهم بوده که گفته است: اروپا باید در برابر فشارها برای تبدیل شدن به دنباله رو آمریکا مقاومت کند و وابستگی خود به آمریکا را کاهش دهد.

وی افزود: شخص مکرون و کشور فرانسه درطول سال‌های اخیر ارتباط بسیار نزدیکی با آمریکا داشتند، اما به نظر می‌رسد که با توجه به تحولات جهانی به این نتیجه رسیده است که باید سیاست خارجی خود را مستقل از آمریکا تعریف کرده و وارد بحران‌های آمریکایی نشود و به جای ارتباط صرف با ایالت متحده، ارتباط با کشورهای شرقی را گسترش دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به نتایج یک نظرسنجی معتبر در غرب آسیا اشاره کرد و افزود: بر اساس این نظرسنجی میزان بی‌اعتمادی به آمریکا در ایران بیش از سایر کشورهای منطقه بوده و بیش از ۸۱ درصد مردم ایران به آمریکا بی اعتماد هستند که این بی اعتمادی بعد از حوادث پاییز سال گذشته پیام‌های مهمی دارد.

خطیب جمعه تبریز، با اشاره نمایش دینداری مردم قهرمان ایران در مراسم‌های مذهبی و با بیان این‌که رهبر عزیزمان در سخنرانی اولین روز سال در مشهد مقدس فرمودند که یکی از مهم‌ترین نقاط قوت ملت ایران، استحکام بنیه درونی جامعه است، ادامه داد: شب‌های قدر شاهد بودیم که چه جمعیتی در مراسم‌های معنوی شرکت کردند و این در حقیقت مظاهر ایمان دینی مردم بوده و مراسم شب‌های قدر درست نقطه مقابل تبلیغات شبکه‌ها و رسانه‌های معاند بود.

وی با تاکید بر این‌که وقتی از وضعیت دینداری در یک فرآیند صحبت می‌کنیم، باید به سایر موارد نیز توجه داشته باشیم، یادآور شد: مناسک و مناسبت‌ها یکی از نمودهای دینداری مردم است که در شب‌های قدر شاهد آن بودیم و همین مصلی که امروز جای سوزن انداختن نیست، در شب‌های قدر نیز مملو از جمعیت شده بود.

آل هاشم، در ادامه با اشاره به فرارسیدن سالروز گرامیداشت ارتش جمهوری اسلامی ایران در روز‌های آتی و حماسه آفرینی نیروی زمینی ارتش، بیان کرد: به روح پاک سپهبدهای اخلاص، سپهبد صیاد شیرازی و سپهبد قرنی و همچنین شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی درود می‌فرستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار