نماینده ولی فقیه در گلستان:

نامگذاری روز قدس، فلسطین را از مساله سیاسی تبدیل به موضوعی مردمی کرد

آیت‌الله «نور مفیدی» گفت: نامگذاری روز قدس از سوی حضرت امام خمینی (ره) مساله فلسطین را از دست سیاستمداران و قدرتمندان عالم خارج کرد و در میان توده‌های مردم و جهان اسلام قرار داد، این نامگذاری شاید در آن زمان برای خیلی از افراد روشن و مشخص نبود، اما امروز این مهم بر همگان واضح، شفاف و مبرهن است.
کد خبر: ۵۸۳۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶ - 14April 2023

نامگذاری روز قدس، فلسطین را از مساله سیاسی تبدیل به موضوعی مردمی کرد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، آیت‌الله «سیدکاظم نورمفیدی» در خطبه‌های امروز نماز جمعه گرگان اظهار داشت: نامگذاری روز قدس از سوی حضرت امام خمینی (ره) مساله فلسطین را از دست سیاستمداران و قدرتمندان عالم خارج کرد و در میان توده‌های مردم و جهان اسلام قرار داد، این نامگذاری شاید در آن زمان برای خیلی از افراد روشن و مشخص نبود، اما امروز این مهم بر همگان واضح، شفاف و مبرهن است.

آیت‌الله نورمفیدی در ادامه همچنین به بخش‌های دیگری از چرایی این روز به نام روز جهانی قدس اشاره و تصریح کرد: نامگذاری روز قدس همچنین مساله فلسطین را از یک مساله سیاسی و عربی خارج و در فضای بسیار گسترده قرار داد.

امام جمعه گرگان یادآور شد: این گستردگی سبب شده جهان اسلام و بشریت خود را در برابر فلسطین و ملت مظلوم فلسطین متعهد می داند.

آیت‌الله نورمفیدی با باشکوه، حماسی و باصلابت نامیدن حضور مردم ایران در راهپیمایی امروز روز قدس اضافه کرد: بدون تردید این راهپیمایی پرشور بر اندام غاصبان فلسطین و اربابان آنها لرزه خواهد انداخت.

وی گفت: مردم مطمئن باشند فریادها و مخالفت‌های آنها در روز جهانی قدس تاثیرگذار خواهد بود.

آیت‌الله نورمفیدی بیان کرد: روزی که اسرائیل غاصب سرزمین فلسطین را اشغال کرد به دنبال تخریب مسجدالاقصی بود اما فریادی که در دنیا، در روز جهانی قدس علیه آنان بلند می‌شود دستان‌شان را از انجام این کار کوتاه کرد و از سوی دیگر با نامگذاری روز قدس، جبهه مقاومت در منطقه تقویت شد.

امام جمعه گرگان در بخش دیگری از این خطبه به تحولات کشور سوریه اشاره کرد و گفت: وقتی کشور سوریه دچار چالش شد بسیاری از کشورهای عربی این کشور را طرد کردند، اما امروز بسیاری از این کشورها به دنبال برقراری روابط مجدد با این کشور هستند.

آیت‌الله نورمفیدی یادآور شد: یک روزنامه معروف اسرائیلی با اشاره به تحولات منطقه بیان کرد "خوابی که اسرائیل مبنی بر شکل‌گیری ائتلاف عربی و بین المللی علیه ایران و منزوی کردن این کشور دیده بود تعبیر نشد و حتی پای چین به منطقه باز شده که براساس تحولات فعلی، رژیمی که در آینده باید تغییر کند، نه ایران، بلکه اسرائیل است".

امام جمعه گرگان در ادامه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشت و گفت: امروز نیروهای مسلح ما نه تنها در منطقه، بلکه در دنیا حرفی برای گفتن دارند و به جایگاه برجسته‌ای رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها