رژیم صهیونیستی دست به گریبان با بدترین بحران تاریخ خود

روند کنونی تحولات و چرخش کامل فضای رویداد‌های فلسطین و اسرائیل علیه انتظارات پیشبینی شده از توافقات عادی‌سازی، ثابت کرد که جریان مقاومت در موضوع مقابله با رژیم صهیونیستی از یک خوداتکایی و باور درونی برخوردار شده است و مهمترین بازیگران تأثیرگذار بر پویایی‌های تحولات فلسطین کشور‌های دست‌اندرکار قضیه عادی‌سازی نیستند.
کد خبر: ۵۸۳۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱ - 15April 2023

رژیم صهیونیستی دست به گریبان با بدترین بحران تاریخ خودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، فلسطینیان در حالی روز قدس دیگری را در گرامیداشت آرمان والای آزادی قدس شریف از اشغال از سر می‌گذرانند که ۴۴ سال پس از نام‌گذاری تاریخی جمعه آخر ماه مبارک رمضان توسط امام خمینی (ره) هر ساله اهمیت این اقدام برای نشان دادن اتحاد و یکپارچگی امت اسلامی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین بیش از پیش خود را نشان می‌دهد.

تحولات فلسطین اکنون در یک نقطه عطف تاریخی به سر می‌برد که در ۷۰ سال گذشته نظیر آن را نمی‌توان مشاهده کرد و همین امر موجب شده تا بیش از هر زمان دیگری توسل به گفتمان مقاومت در مقابله با رژیم صهیونیستی نتایج درخشان خود را بروز و ظهور دهد.

رژیم صهیونیستی امروزه در ضعیف‌ترین موقعیت خود از تمامی ابعاد بی‌ثباتی سیاسی، شکاف گسترده ساختاری، بحران امنیت درونی و بیرونی، افزایش دامنه تهدیدات داخلی و خارجی، انزوای منطقه‌ای و بین‌المللی، پیشی گرفتن مهاجرت معکوس بر روند جذب یهودیان از دیگر کشور‌ها و ... قرار دارد و مقامات رژیم به طور مداوم بر تبعات خطرناک و جبران ناپذیر همزمانی این بحران‌ها بر بقای رژیم معترف بوده‌اند چنانکه «بنی گانتس» وزیر جنگ پیشین این رژیم سال گذشته گفته بود تل‌آویو در بدترین بحران تاریخ خود گیر کرده است.

تا چند صباحی پیش از این، تصور این وضعیت باتلاقی برای رژیمی که از یکسو حمایت تمام عیار و بی‌شرط و شروط کشور‌های غربی را پشت سر خود دارد و از سوی دیگر در سال‌های اخیر با خیانت برخی رژیم‌های عربی به آرمان قدس در انعقاد توافقات عادی‌سازی، صهیونیست‌ها توانستند به طور مقطعی خود را از انزوای تاریخی رها شده بیابند، بسیار خوشبینانه و اغراق‌آمیز پنداشته می‌شد؛ یعنی همان باوری که جریان مقاومت در مبارزه مداوم و خستگی‌ناپذیر علیه اشغالگری همواره آن را به عنوان یک وعده الهی و مسجل می‌داند.

این مسئله بسیار مهمی است که برخلاف تصورات استراتژیست‌های آمریکایی و صهیونیستی توافقات عادی‌سازی با پیامد‌ها و نتایج متأثر از شکلگیری فضای پایان تخاصم و شروع همکاری‌ها با رژیم در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی و امنیتی و ژئوپلتیکی، نه تنها نتوانست روند تحولات فلسطین را برای همیشه در راستای منافع سازشکاران و تل آویو دگرگون سازد بلکه این جریان مقاومت بود که با تدوین راهبرد متقابل مانع از پیاده شدن استراتژی پیچیده طراحان نقشه عادی‌سازی بود. این استراتژی دشمن به حدی دارای اهمیت و با اهداف گسترده طراحی شده بود که ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا توافقات عادی سازی را مهمترین دستاورد تاریخی آمریکا در منطقه خاورمیانه و ارزشمندترین نکته مثبت کارنامه سیاست خارجی خود عنوان می‌کرد.

در این میان، اما روند کنونی تحولات و چرخش کامل فضای رویداد‌های فلسطین و اسرائیل علیه انتظارات پیشبینی شده از توافقات عادی‌سازی، ثابت کرد که جریان مقاومت در موضوع مقابله با رژیم صهیونیستی از یک خوداتکایی و باور درونی برخوردار شده است و مهمترین بازیگران تأثیرگذار بر پویایی‌های تحولات فلسطین کشور‌های دست‌اندرکار قضیه عادی‌سازی نیستند و اتحاد صهیونیست‌ها با رژیم‌های عربی به تأمین امنیت تل‌آویو و جلوگیری از فروپاشی درونی رژیم کمکی نخواهد کرد. آرمانی که اکنون در ۴۴ مین سالروز قدس نه تنها برای حامیان مقاومت بلکه برای عمده مسلمانان بسیار دست‌یافتنی نشان می‌دهد.

منبع: الوقت

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها