معاونت آموزش و پژوهش اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز:

آموزش نیروی انسانی متخصص در حوزه دفاع مقدس یک ضرورت است

«طاهری قدیم» با اشاره به اهمیت کادر سازی و آموزش مربیان و نیروی انسانی آگاه به تاریخ و معارف دفاع مقدس، گفت: جهت انتقال ارزش‌ها و معارف دفاع مقدس به نسل‌های آتی نیازمند آموزش اساتید و مربیان در این حوزه هستیم.
کد خبر: ۵۸۳۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶ - 16April 2023

آموزش نیروی انسانی متخصص در حوزه دفاع مقدس یک ضرورت است«سید رضا طاهری قدیم» معاونت آموزش و پژوهش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس اظهار داشت: در سال گذشته با حمایت سردار اسلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز گام‌های موثری در زمینه ایجاد و توسعه نیروی انسانی متخصص برداشته شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۷ نشست تخصصی با روسای دانشگاه‌ها برگزار شده است، افزود: در سال گذشته از جانب اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز هفت نشست در زمینه برگزاری کمیسیون آموزش عالی و هفت نشست با روسای دانشگاه‌ها در زمینه چگونگی تدریس دو واحد درس دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و ترویج معارف دفاع مقدس در فضا‌های علمی و دانشگاهی برگزار شد که در مجموع بیشتر اهداف در این حوزه محقق شد.

طاهری قدیم با تاکید بر سنجش مستمر کیفیت کلاس‌های درس دفاع مقدس، ادامه داد: تدریس درس دفاع مقدس با نظارت و سنجش مستمر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز همراه بوده و در این زمینه ضمن ارزشیابی عملکرد اساتید از اساتید برتر این حوزه بر اساس شاخص هایی، چون کیفیت انتقال مطالب به دانشجویان و سطح بالای مطالعه اساتید در سال گذشته تقدیر به عمل آمده است.

وی همچنین با توجه به اهمیت پژوهش در تاریخ و معارف دفاع مقدس تصریح کرد: در سال گذشته ضمن تقدیر از تعدادی از پژوهشگران دفاع مقدس نسبت به تدوین ۸ جلد کتاب علمی، ۱۳ مقاله به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی و تعدادی پروپوزال و پایان نامه در این حوزه اقدام شده است.

معاونت آموزش و پژوهش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز همچنین از برگزاری چهار نشست و کارگاه آموزشی پژوهشی دفاع مقدس در استان البرز طی سال گذشته خبر داد و گفت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در سال گذشته به بیشتر اهداف خود دست یافته است و امیدواریم این روند در سال جاری نیز تداوم یابد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار