امام جمعه اهر:

انفاق مال باعث برکت و وفور نعمت در جامعه می‌شود

امام جمعه اهر گفت: انفاق مال و احسان در راه خدا باعث وفور نعمت در زندگی و خیر و برکت در جامعه خواهد شد.
کد خبر: ۵۸۳۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹ - 16April 2023

به گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام «جواد حاجی‌زاده» امام جمعه اهر، در مراسم جشن گلریزان شهرستان اهر گفت: انفاق، احسان و دادن واجبات برکات زیادی را در زندگی انسان‌ها ساری و جاری خواهد کرد و برگزاری این‌گونه جشن‌ها، کمک‌های مومنانه، توزیع غذای گرم و ... نیز برای کمک به انسان‌های نیازمند نوعی عبادت و انفاق در راه خدا است که باید در جامعه بیشتر نهادینه شود.

وی در ادامه جشن گلریزان را یک سنت حسنه در جامعه مطرح کرد و گفت: نباید به افرادی که مخل و تخریب کننده کارهای خیر و نیک در جامعه هستند اجازه قلم فرسایی دهیم زیرا این گونه افراد اجیر شده دشمنان هستند که برای تخریب افکار عمومی و کم رنگ کردن این سنت حسنه تلاش می کنند و باید مردم فریب آنها را نخورند.

حاجی‌زاده، همچنین با اشاره به اینکه مردم منطقه ارسباران مردمی نوعدوست، دلسوز و خیر هستند گفت: با توجه به اینکه سال گذشته با احسان و کمک خیرین و مردم نوعدوست شهرستان اهر زمینه آزادی ۱۰۶ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد و نیازمندان مالی فراهم شده بود امسال نیز این مردم نوعدوست و خیرین با کمک مالی خود زمینه آزادی چندین زندانی را فراهم کرده اند.

امام جمعه اهر یکی دیگر از حرکت‌های انسان دوستانه و نوع دوستانه خیرین این شهرستان را تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند برشمرد و افزود: در این راستا امسال ۱۷۵ مورد جهیزیه به نوعروسان نیازمند این شهرستان اهدا شده است.

وی در ادامه مردم ایران و به‌ویژه مردم نوعدوست منطقه ارسباران را تربیت یافته مکتب اهل بیت (ع) مطرح کرد و گفت: طبق روایات اهل بیت هر مؤمنی بتواند نیاز برادر خود را تأمین کند در واقع ۹ هزار سال عبادت خدا را کرده است و باید همیشه کارهای خیر و انسان دوستانه را در جامعه ترویج دهیم.

امام جمعه اهر، از حضور پرشور و حداکثری مردم شهرستان اهر در راهپیمایی روز قدس تقدیر و گفت: این حضور استثنایی و گسترده مردم در این راهپیمایی نشان از فهم و آگاهی مردم غیرتمند و شجاع این شهرستان در حمایت و دفاع از مظلومین فلسطین است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها