مراسم گرامیداشت سالروز تولد شهید «رشید» در قم

مراسم بزرگداشت سالروز ولادت پاسدار شهید «ابراهیم رشید» از شهدای مدافع حرم، امروز در جوار مزار آن شهید عزیز در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم برگزار شد.
کد خبر: ۵۸۳۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳ - 16April 2023

مراسم گرامیداشت سالروز تولد شهید «رشید» در قم

به گزارش دفاع‌پرس از قم، مراسم بزرگداشت سالروز ولادت پاسدار شهید «ابراهیم رشید» از شهدای مدافع حرم و فرمانده تخریب سوریه، امروز با حضور خانواده بزرگوار و جمعی از همرزمان شهید در جوار مزار وی واقع در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم برگزار شد.

«سید میلاد» فرزند شهید رشید طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: از بارزترین خصوصیات زیبای شهید، اطاعت از رهنمود‌های ولایت بود که در وصیتنامه شان هم بر آن تاکید داشت.

وی افزود: پدرم در تلاش برای خدمت به مردم و رفع محرومیت از آنان سنگ تمام می‌گذاشت و در بحران‌های طبیعی و ... از هیچ تلاشی برای کار جهادی و گره گشایی از مردم فروگذار نمی‌کرد.

فرزند شهید رشید تاکید کرد: راه شهدا با قوت و قدرت ادامه دارد و ما باید راه و مرام و آرمان‌های شهدا را بیش از پیش بشناسیم و حق آنان را تا آنجا که می‌توانیم، ادا کنیم.

در ادامه فرازی از وصییت نامه شهید ابراهیم رشید توسط فرزندش قرائت شد: «دوستان و همرزمانم همیشه دقت داشته باشید هیچ وقت امام زمان و نائبش را تنها نگذارید و در هر نقطه و کاری مشغول هستید با دقت به آن بپردازید تا انقلاب به دست صاحب اصلی آن برسد و توجه داشته باشید اگر کسی کار خود را جدی نگیرد و ساده انگارد به نظام اسلامی و انقلاب ضربه وارد کرده و این گناهی نابخشوودنی است.

بدانید در دیدگاه کلان نوع مسئولیت مهم نیست بلکه انجام صحیح آن اهمیت دارد، جزءترین نیرو‌ها و مسئولیت‌ها با سهل انگاری و سستی ممکن است بزرگترین ضربه را بزنند».

در این مراسم، مزار شهید رشید و دیگر شهدای مدافع حرم غبارروبی و عطرافشانی شد؛ همچنین مستند‌های تولیدی نفرمانده مهربانم که توسط خادمین قرارگاه فرهنگی جهادی شهید ابراهیم رشید تولید گردیده، اکران شد؛ همسر شهید رشید نیز خاطراتی از آن شهید والامقام بیان کرد.

شهید ابراهیم رشید متولد ۲۶ فروردین سال ۱۳۶۵ در روستای صرم قم بود و دهم تیرماه سال ۱۳۹۷ در تدمر سوریه به شهادت رسید؛ «ابوالقاسم» برادر وی نیز از شهدای دفاع مقدس می‌باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار