مدیرکل آموزش و پرورش البرز:

مدارس البرز میزبان جشنواره بزرگ روزه اولی‌ها شدند

حجرگشت از برپایی جشن بزرگ روزه اولی‌ها در مدارس استان البرز خبر داد و گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تشویق دانش آموزان به کسب معارف دینی و ارتباط با آن‌ها در جهت افزایش شناخت و آگاهی درباره دین مبین و انسان ساز اسلام است.
کد خبر: ۵۸۳۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹ - 17April 2023

مدارس البرز میزبان جشنواره بزرگ روزه اولی‌ها شدند«علی حجرگشت» مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، نشاط معنوی و علوی را از ویژگی‌های این جشنواره معنوی در مدارس استان البرز توصیف کرد و اظهار داشت: دشمنان با توجه به نگرانی از ظرفیت بزرگ دین مبین اسلام در ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار جهانی همواره می‌کوشند دین مبین اسلام را دینی خشن و غمگین به جامعه معرفی کنند.

وی افزود: دشمن سعی دارد بین نسل جوان و مبانی انسان ساز و سرشار از نور و برکت این دین آسمانی فاصله بیاندازند که خوشبختانه در ماهی که به عطر نورانی قرآن مزین است فرصتی حاصل شد تا در فضایی شاد و توام با دوستی و نشاط معنوی آموزه‌های انسان ساز دین اسلام برای دانش آموزان تشریح شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با تاکید بر اینکه در این جشنواره معنوی دانش آموزان با فلسفه روزه گرفتن و معجزات قرآن آشنا شدند، ادامه داد: دانش آموزان در این جشنواره فرهنگی معنوی ضمن آشنایی با مسائل علمی که در قرآن به آن‌ها اشاره شده است، با فواید روزه برای بدن انسان، پاک سازی جسم و روح و سیره معصومان (ع) آشنا شدند.

وی با تاکید بر اینکه این جشنواره در مدارس دخترانه جهت پایه سوم دبستان و در مدارس پسرانه برای پایه هشتم و نهم متوسطه دوم برگزار شد، تصریح کرد: دانش آموزان در این جشنواره آموزشی، تربیتی، معرفتی با ویژگی‌های سبک زندگی اخلاق محور ایرانی اسلامی آشنا شدند و در فضایی مشارکتی و اغلب توام با پرسش و پاسخ به پرسش‌های ذهنی دانش آموزان پاسخ داده شد.

حجر گشت با تاکید بر اینکه در این جشن قرآنی تلاش شد بستر انس و آشنایی دانش آموزان با قرآن فراهم شود، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اهداف این جشنواره معنوی تشویق و هدایت دانش آموزان به آشنایی با معارف دینی بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار