وزیر امور خارجه سوریه: قبل از پیوستن به اتحادیه عرب باید روابط دو جانبه را بهبود ببخشیم

وزیر امور خارجه سوریه در اظهاراتی درباره پیوستن این کشور به اتحادیه عرب گفت اول باید روابط دو جانبه با کشور‌ها را بهبود ببخشیم.
کد خبر: ۵۸۳۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰ - 17April 2023

قبل از پیوستن به اتحادیه عرب باید روابط دو جانبه را بهبود ببخشیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «فیصل المقدادی» وزیر امور خارجه سوریه در اظهاراتی درباره پیوستن مجدد این کشور به اتحادیه عرب اظهار داشت: اول باید روابط دو جانبه با کشور‌ها را بهبود ببخشیم.

المقدادی در مصاحبه خود افزود: «قبل از بهبود روابط دوجانبه با کشور‌ها پیوستن به اتحادیه عرب ممکن نیست».

پس از دیدار حسین امیر عبداللهیان و فیصل‌بن‌فرحان، وزیران امور خارجه ایران و عربستان در پکن، روند بهبود روابط میان دولت‌های عرب منطقه با سرعت بیشتری دنبال می‌شود.

در همین راستا تنها چند روز پس از اعلام خبر تمایل سعودی برای دعوت از بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به نشست اتحادیه عرب پس از عید فطر؛ فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه برای دیدار با مقام‌های سعودی راهی عربستان شد.

همچنین سوریه و تونس چند روز پیش طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که در پاسخ به ابتکار «قیس سعید» رئیس جمهور تونس برای تعیین سفیر تونس در دمشق، سوریه نیز قصد بازگشایی سفارت خود در تونس و تعیین یک سفیر برای آن را دارد.

پس از شکست تروریسم سلفی - تکفیری در بیشتر مناطق تحت اشغال سوریه، از مأموریت‌های بزرگ بشار اسد، عادی‌سازی روابط دیپلماتیک با کشور‌های همسایه و و به خصوص کشور‌های عربی است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار