مسئول هماهنگ‌کننده عقیدتی سیاسی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال‌وبختیاری:

رژه روز ارتش به صورت خودرویی در اصفهان انجام می‌شود

حجت‌الاسلام «قاسمی» گفت: رژه روز ارتش به صورت خودرویی در مقابل گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۸۳۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵ - 17April 2023

رژه ارتش خودرویی انجام می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، حجت‌الاسلام «حسین قاسمی» مسئول هماهنگ‌کننده عقیدتی سیاسی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال‌وبختیاری امروز (دوشنبه) در نشست خبری تبیین برنامه‌های روز و دهه ارتش، اظهار داشت: برخی از افراد مغرض در ابتدای انقلاب قصد داشتند به بهانه‌های مختلف ارتش را منحل کنند، ولی امام خمینی (ره) با شناخت کامل از بدنه ارتش و همراهی آن‌ها با نظام اسلامی در قبل از انقلاب و مقابله با غائله‌های بعد از انقلاب، روز ۲۹ فروردین را به‌عنوان روز ارتش نامگذاری کردند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در این روز دستور دادند ارتش با ساز و برگ نظامی خود، رژه روند و مردم هم با حضور خود از این اقتدار استقبال کنند و ارتش نیز در پس از پیروزی انقلاب در فتنه‌هایی مختلف از جمله دفاع مقدس، غائله‌های جدایی طلبانه سال‌های ابتدای انقلاب و حوادث غیر مترقبه و امثال آن وفاداری خود را به انقلاب نشان داده‌اند.

حجت‌الاسلام قاسمی ادامه داد: امروز نیز ارتش جمهوری اسلامی ایران با اقتدار در عرصه‌های مختلف تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی اقتدار کامل آماده مقاله با هر نوع تهاجمی است.

مسئول هماهنگ‌کننده عقیدتی سیاسی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه امروز ارتش ما یک ارتش مکتبی است، افزود: ارتش ما خود را ارتش امام زمان (عج) و پای در رکاب، ولی فقیه و‌لی امر مسلمین است که هدفش کشورگشایی نیست بلکه هدف دفاع از کیان و ارزش‌های خود است و هر زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی دستور دهند پای کار دفاع از مردم و نظام اسلامی است.

وی با اشاره به آغاز این دهه از ۲۱ فروردین و سالروز شهادت صیاد شیرازی، گفت: اوج برنامه‌های این دهه در رژه خودرویی روز ۲۹ فروردین است که روز سه‌شنبه با حضور یگان‌های خودرویی و محمول ارتش در مقابل گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود.

قاسمی عنوان کرد: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در بحث معیشت با برخی افزایش‌ها، در بحث ازدواج با احرای طرح‌های ازدواج آسان و پیوند‌های آسمانی، اعطای وام‌های قرض‌الحسنه و همچنین در جهت فرزند آوری اقدامات خوبی صورت گرفته و منطقه اصفهان اولین ارگانی است که در این بحث بسیار کمک کرده است.

مسئول هماهنگ‌کننده عقیدتی سیاسی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: همچنین حقوق و مزایای سربازان ارتش در سال‌های اخیر افزایش نسبتا خوبی دارد و در حال حاضر حداقل دریافتی یک سرباز حدود ۴-۵ میلیون تومان است.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی ارتش، اضافه کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران یک ارتش مکتبی است و تلاش می‌کنند زیر مجموعه‌های خود را افرادی معتقد و قرآنی تربیت کنند.

قاسمی خاطر نشان کرد: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نیز در کنار فرماندهان در همین راستا تلاش می‌کند در حوزه فرهنگی برنامه‌های متعددی با اجرای طرح‌های آموزشی و فرهنگی از جمله طرح‌های بصیرت و جلسات تبیین در چهار بخش پایوران، وظیفه، همسران و فرزندان اجرا کند.

این مسئول ادامه داد: همچنین طرح‌های با ارگان‌های آموزشی سطح شهر در ارتباط هستیم و برنامه‌های متعددی را در این زمینه اجرا می‌کنیم ارتش منطقه اصفهان در سال گذشته در حوزه تربیت و آموزش رتبه نخست را کسب کرده است.

وی گفت: برگزاری مراسم بیست و چهارمین سالروز شهادت امیر صیاد شیرازی با حضور امیر آراسته، شرکت در برنامه تلویزیونی گفتگو، اعزام ۳۵ سخنران به نماز‌های جمعه شهرستان‌های استان به منظور سخنرانی قبل از خطبه‌ها، حضور پیشکسوتان ارتش در یگان‌های مختلف به منظور بیان دستاورد‌های و حماسه‌های ارتش در دفاع مقدس از برنامه‌های این دهه است.

مسئول هماهنگ‌کننده عقیدتی سیاسی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال‌وبختیاری خاطر نشان کرد: ارتش منطقه اصفهان دارای بیشترین پیشکسوت حوزه دفاع مقدس است و امکان اعزام با سایر نقاط کشور وجود دارد.

این مسئول افزود: همچنین غبار روبی مزار شهدا، حضور در راهپیمایی روز قدس و سخنران برخی فرماندهان در مراسم راهپیمایی روز قدس از برنامه‌هایی بود که در اصفهان اجرا شد.

وی یادآور شد: تجلیل و تکریم خانواده‌های شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه، برگزاری همایش پیشکسوتان دفاع مقدس، برگزاری جلسات انس با قرآن، برگزاری مسابقات، ورزشی، فرهنگی در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های فرهنگی این دهه است.

قاسمی متذکر شد: امسال در ماه مبارک رمضان علاوه بر روحانیون موجود در ارتش امسال ۲۵ روحانی مبلغ از قم در مجموعه یگان‌های مختلف استان اصفهان حضور یافتند و برنامه‌های تبلیغی خود را تا پایان ماه رمضان ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار