جانشین قرارگاه مقدم جنوب:

تاریخ شاهد تلاش‌های خستگی ناپذیر ارتش است

امیر دریادار دوم «مقدم» گفت: فرزندان ملت ایران در ارتش جمهوری اسلامی همواره کنار مردم و انقلاب اسلامی بوده و تاریخ شاهد تلاش‌های خستگی‌ناپذیر این نیرو است.
کد خبر: ۵۸۴۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳ - 18April 2023

به گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان، امیر دریادار دوم «جلیل مقدم» جانشین قرارگاه مقدم جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و ارشد ارتش جمهوری اسلامی در هرمزگان در مراسم رژه روز ارتش در ساحل شهر بندرعباس اظهار داشت: 29 فروردین روز بزرگداشت حماسه آفرینی‌های ارتش جمهوری اسلامی است. 

وی افزود: فرزندان ملت ایران در ارتش جمهوری اسلامی همواره کنار مردم و انقلاب اسلامی بوده و تاریخ شاهد تلاش‌های خستگی‌ناپذیر این نیرو است. در آن زمان که توطئه آفرینان خواستار انحلال ارتش بودند، امام با پاسخی شفاف در 29 فروردین 1358 ارتشیان را مورد عنایت قرار داده و این نیرو را قهرمان و چهره استوار و راستین رشادت برای کشور عنوان کردند و جان تازه ای در وجود ارتشیان در خدمت به کشور قرار دادند.

مقدم گفت: از لحظه نخست پیروزی انقلاب اسلامی ارتشیان کنار مردم و رهبری بودند و فداکاری ها و ایثارگری های زیادی از خود نشان دادند و حضور گسترده در عرصه حماسه و شرافت و دفاع از کیان انقلاب اسلامی و تقدیم 48 هزار شهید گلگون کفن و خلق حماسه بزرگ 29 فروردین 1367 در نبرد نابرابر ناوهای جوشن و سهند و سبلان با ناوگان آمریکای جنایتکار شاهدی بر رشادت ارتش است.

جانشین قرارگاه مقدم جنوب نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: امروز حضور ارتش در مرزهای زمینی کشور در شکستن اهداف شوم استکبار، رصد هر جنبده پروازی در آسمان کشور توسط نیروی پدافند هوایی، درخشش همیشگی نیروی هوایی همه و همه بخصوص در به نمایش قراردادن پایگاه بزرگ زیرزمینی و حضور دریادلانه ارتش در آب‌های بین‌المللی نشانه سرزندگی، پویندگی و آمادگی برای اجرای تدابیر و فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

مقدم گفت: خدمات ارزنده ارتش در همه زمینه‌ها با قدرت ادامه دارد و امروز نیروی دریایی ارتش به عنوان دست بلند فرماندهی معظم کل قوا از خلیج فارس تا خلیج عدن، از دریای عمان تا اقیانوس هند و مدیترانه و از اقیانوس آرام و اطلس با پرچم به اهتزاز درآمده، حضور خویش را ثبت کرده و امنیت آبراه‌های بین‌المللی برای فعالیت تجاری کشورمان را تضمین کرده‌اند.

امیر دریادار مقدم خاطرنشان کرد: حضور ناوگان ارتش در آبهای بین‌المللی و آب‌های دور برای کشورهای آزاد و مستقل، الهام بخش و امیدآفرین است و دشمنان نیز فهمیده‌اند که همه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با عزت و اقتدار از منافع کشورمان دفاع می‌‍کنند و روحیه خودباوری عمیقی که در ارتش بوجود آمده سبب شده تا انبوهی از نیازهای دفاعی، پدافندی، پهپادی و الکترونیک را خودش تولید و به کار می گیرد و این اقتدار پشتوانه پیشرفت و تعالی کشور است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار