آخرین آمار قربانیان درگیری‌ها در سودان

در چهارمین روز درگیری‌ها در سودان، منابع رسمی جدیدترین آمار قربانیان این ناآرامی‌ها را اعلام کردند.
کد خبر: ۵۸۴۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰ - 18April 2023

آخرین آمار قربانیان درگیری‌ها در سودانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، به نقل از وبگاه روسیا الیوم، کمیته مرکزی پزشکان سودان که در روز‌های اخیر آمار‌های رسمی قربانیان درگیری‌ها در این کشور به ویژه خارطوم را اعلام کرده، صبح امروز سه‌شنبه بیانیه‌ای جدید صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: از آغاز درگیری‎‌های اخیر در سودان تاکنون ۱۴۴ غیر نظامی کشته شده و یک هزار و ۴۰۹ نفر دیگر از نظامیان و غیر نظامیان زخمی شده‌اند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: در سایه ادامه درگیری‌های مسلحانه در سودان، احتمال افزایش شمار قربانیان وجود دارد و این ناآرامی‌ها ممکن است عواقبی بسیار خطرناک به دنبال داشته باشد.

کمیته مرکزی پزشکان سودان در ادامه به شدت جنگ دایر در سودان را محکوم کرده و بر لزوم گشایش گذرگاه‌های امن در جهت درمان زخمی‌ها و آسیب‌دیدگان جنگی تاکید کرده است.

آخرین آمار قربانیان درگیری‌ها در سودان

از روز شنبه هفته جاری درگیری‌های سنگینی میان ارتش سودان به فرماندهی ژنرال عبدالفتاح البرهان و نیرو‌های پشتیبانی سریع به فرماندهی ژنرال حمیدتی به ویژه در خارطوم پایتخت این کشور آغاز شده است.

این درگیری‌‎ها پس از آن آغاز شد که عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش سودان از عزم خود برای انحلال نیرو‌های پشتیبانی سریع خبر داده بود، نیرو‌هایی که در زمان حکومت عمر البشیر برای حفاظت از وی تشکیل شده بودند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها