مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان:

اجرای برنامه‌های تشویقی ازدواج در اولویت‌ دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد

«ستاری نوید» گفت: اجرای برنامه‌های تشویقی ازدواج به منظور اجرای قانون جوانی جمعیت باید در اولویت‌ حوزه فرهنگی و اجتماعی دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.
کد خبر: ۵۸۴۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴ - 18April 2023

اجرای برنامه‌های تشویقی ازدواج در اولویت‌ دستگاه‌های اجرایی قرار گیردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان،  «فاطمه ستاری نوید» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان، در ستاد جوانی جمعیت شهرستان بهار اظهار داشت: جوانی جمعیت یکی از مهمترین تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی است و برای تحقق جوانی جمعیت باید موانع مرتبط رفع و فرهنگ سازی و تسهیل سازی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های تشویقی ازدواج به منظور اجرای قانون جوانی جمعیت باید در اولویت‌ حوزه فرهنگی و اجتماعی دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید اقدامات خانواده‌محور انجام دهند و اعتبارات و بسته‌های حمایتی برای همکاران مجموعه خود اعمال کنند.

وی از برگزاری جشنواره در روز ملی جوانی جمعیت در استان خبر داد و گفت: امسال تدابیر ویژه‌ای برای برگزاری باشکوه مراسم روز و هفته ملی جوانی جمعیت اندیشیده شده و این مراسم با ساختاری خاص برگزار و جایزه ملی جوانی جمعیت طبق دستورالعمل مشخص به افراد واجد شرایط اهدا خواهد شد.

ستاری افزود: یکی از مهمترین خدمات بیمه‌ای دولت سیزدهم برای زوج‌های نابارور این است که دولت با تقبل تمام هزینه‌های کاشت و ناباروری باعث شده تا زوجین سه بار در سال امکان استفاده از این خدمات بیمه ای را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش فرزندآوری در استان برنامه عملیاتی با عنوان «بوم راهبری حل بحران جمعیت» تدوین شده و به عنوان نقشه راه خواهد بود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان ادامه داد: برای اجرای برنامه مذکور جبهه سازی صورت گرفت و مردم و حاکمیت در کنار هم قرار می گیرند و سپس هوشیار سازی انجام می شود.

 وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای خانواده‌های تک‌فرزند یکی از اولویت‌هایی است که در این زمینه باید پیگیری شود، گفت: برای این خانواده‌ها برنامه‌ریزی شده با برگزاری جلسات توجیهی آن‌ها را به تولد فرزندان بیشتر سوق دهیم و بتوانیم از تله جمعیتی رها شویم.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار