دبیر اجرایی دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان:

قهرمانان دوران دفاع مقدس در قالب کتاب معرفی شوند

سردار «فرجی» گفت: ما هم قهرمان‌های زیادی از دوران دفاع مقدس داریم و باید آنان را به نسل نوجوان و جوان معرفی کنیم؛ آنچه در فضای مجازی گفته می‌شود گذرا است، اما کتاب ماندگاری بالایی دارد.
کد خبر: ۵۸۴۴۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶ - 19April 2023

قهرمانان دوران دفاع مقدس در قالب کتاب معرفی شوندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، به همت اداره‌‌کل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان و مرکز صدا و سیمای استان آیین رونمایی از کتاب صوتی انگلیسی «شهید الکرخ» و رونمایی از آرم نشان برنامه «ادبیات پایداری» برگزار شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «مهدی فرجی» دبیر اجرایی دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان در این مراسم با تاکید بر نقش موثر کتاب در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار داشت: کتاب در هر زمان و مکانی می‌تواند مخاطب را جذب کند و دارای اثرات بالایی است.

وی افزود: زمانی که در سوریه بودیم نیاز بود که به جای اسلحه از امکانات دیگر نیز استفاده کنیم که به پیشنهاد سردار شهید همدانی، کتاب‌های دفاع مقدس را به زبان عربی ترجمه کردند. رزمندگان سوری که اعتقادی به این موضوعات نداشتند و در دانشگاه‌های دفاعی فنون جنگی را آموزش دیده بودند. وقتی زندگینامه شهید محمدرسول رضایی، شهید دانش ‌آموز را مطالعه می‌کردند بسیار متاثر شدند.

دبیر اجرایی دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان با تاکید بر اینکه کتاب به صورت مستقیم اثرگذاری بالایی دارد، تصریح کرد: در ونزوئلا کتاب‌های شهدا بسیار درخواست دارد ما هم قهرمان‌های زیادی داریم و باید آنان را معرفی کنیم؛ آنچه در فضای مجازی گفته می‌شود گذرا است، اما کتاب ماندگاری بالایی دارد.

وی با اشاره به برگزاری یادواره‌های شهدای رادیویی در ایام کرونا، متذکر شد: با برگزاری این یادواره‌ها مخاطبان در دورترین روستاها سخنان ما را می‌شنیدند‌.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار