مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس همدان خبر داد؛

تولید ۷۰ کتاب صوتی در حوزه ایثار و شهادت در همدان

«برخوردار» گفت: با همت اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس همدان و مرکز صدا و سیمای استان بالغ بر ۷۰ عنوان کتاب در حوزه‌ ایثار و شهادت تولید شده است.
کد خبر: ۵۸۴۴۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶ - 19April 2023

تولید ۷۰ کتاب صوتی در حوزه ایثار و شهادت در همدانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، به همت اداره‌‌کل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان و مرکز صدا و سیمای استان آیین رونمایی از کتاب صوتی انگلیسی «شهید الکرخ» و رونمایی از آرم نشان برنامه «ادبیات پایداری» برگزار شد.

«محمد برخوردار» مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان در این مراسم اظهار داشت: این برنامه به همت صدا و سیما و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه ادبیات پایداری برای ارتباط گیری با مخاطبان و شنوندگانی که در حوزه ایثار و شهادت علاقه‌مند هستند، هر هفته چهارشنبه به صورت زنده در حال پخش است که با استقبال مخاطبان زیادی روبرو شده است‌.

وی افزود: همچنین از کتاب «شهید الکرخ» نخستین کتاب صوتی به زبان انگلیسی در حوزه دفاع مقدس که مستند روایی شهید «احمد روستایی» همراه با ترجمه «عرفان طالع اسلامی» رونمایی شد که امیدواریم تا زمان برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان همدان، کتاب‌های صوتی به زبان‌های دیگر نیز تولید کنیم.

محمد برخوردار خاطرنشان کرد: به همت اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس همدان و مرکز صدا و سیما به عنوان کمیته فرهنگی و اجتماعی شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس همدان در حوزه صدا، بالغ بر ۷۰ عنوان کتاب در حوزه‌های کودک، خاطره‌نگاری، تاریخ شفاهی، مستند روایی، مدافعان حرم و خاطرات همسران شهدا تولید شده است.

وی تصریح کرد: این کتاب‌های صوتی در شبکه «ایران صدا» نیز بارگذاری و تاکنون بالغ بر ۵۰۰ هزار بار دانلود شده‌اند و در تلاش هستیم در حوزه نشر فرهنگ ایثار و شهادت اقدامات موثرتری انجام دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار