امام جمعه بهار:

اقدامات حوزه عفاف و حجاب باید با درایت و عقلانیت انجام شود

حجت‌الاسلام «مصباح» گفت: اقدامات حوزه عفاف و حجاب باید با درایت و عقلانیت، علم، صبر و حسن خلق همراه باشد و دستگاه‌ها به گونه‌ای به این مقوله وارد شوند که اثر معکوس در جامعه نداشته باشد.
کد خبر: ۵۸۴۴۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴ - 19April 2023

اقدامات حوزه عفاف و حجاب باید با درایت و عقلانیت انجام شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، حجت‌الاسلام «رضا مصباح» امام جمعه شهرستان بهار راه حل تحقق شعار سال را اقدامات فرهنگی و عملیاتی دانست و اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی راهکار فرهنگی و دستگاه‌های اجرایی راهکار عملیاتی ارائه کنند.

وی افزود: برای تحقق شعار سال نباید برای همه دستگاه‌ها و همه بخش ها، نسخه واحدی پیچید بلکه دستگاه‌ها متناسب با حوزه کاری خود به ارائه طرح ها، راهکار‌ها و در نتیجه اقدامات بپردازند و سخن گفتن ماورایی راه به جایی نخواهد برد.

امام جمعه بهار با اشاره به قبح شکنی دشمن با ترویج بی حجابی، گفت: هدف از بی حجابی سست نمودن بنیان خانواده‌ها و سرمایه یک مملکت است و برنامه ریزی دشمن در این حوزه بسیار سنگین است.   

حجت‌الاسلام مصباح اضافه کرد: اقدامات حوزه عفاف و حجاب باید با درایت و عقلانیت، علم، صبر و حسن خلق همراه باشد و دستگاه‌ها به گونه‌ای به این مقوله وارد شوند که اثر معکوس در جامعه نداشته باشد و نگاه ما در این حوزه علاوه بر دستورالعمل کلی و کشوری، بومی و سنتی است و سعی بر فرهنگ سازی و آسیب‌شناسی و رفع آسیب هاست و با روش‌های نوین به فراخور شهرستان راهکار‌های عملی و منطقی ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نامگذاری سالیان اخیر به عناوین اقتصادی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، اهمیت این موضوع را می‌رساند و نباید در حد شعار باقی بماند و نتایج اقدامات صورت گرفته باید در جامعه نمود عینی داشته باشد.

امام جمعه بهار بر ورود رسانه‌ها برای جهاد تبیین تاکید کرد و گفت: تبیین اقدامات انجام شده در راستای امیدآفرینی ضروری است و هم افزایی بین ارگان‌ها و استفاده از ظرفیت، اطلاعات و تجربیات یکدیگر برای رقم زدن اتفاقات خوب، می‌تواند راهگشا باشد.

وی متذکر شد: تهیه بانک اطلاعاتی از اقداماتی که به تحقق شعار سال کمک می‌کنند و هم افزایی بین دستگاه‌ها و بررسی تداخلات، همپوشانی، اقدامات و کارکرد‌های عملیاتی، مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار