مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز:

لزوم انجام اقدامات ایجابی درخصوص موضوع حجاب/ فلسفه حجاب و عفاف باید با زبان هنر تبیین شود

سردار «اسلامی» گفت: در مقوله حفظ عفت عمومی فعالیت فرهنگی، تبیینی و فعالیت‌های ایجابی بر انجام فعالیت‌های سلبی اولویت دارند و به همین سبب ارگان‌های مختلف باید با عمل به وظایف قانونی و شرعی خود مجموعه فراجا را یاری کنند.
کد خبر: ۵۸۴۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۷ - 22April 2023

لزوم انجام اقدامات ایجابی درخصوص موضوع حجاب/ فلسفه حجاب و عفاف باید با زبان هنر تبیین شودسردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس با تاکید بر اینکه اگر دستگاه‌های فرهنگی، آموزشی و رسانه‌ای کشور در گذشته درست عمل می‌کردند، امروز جامعه از نظر اخلاقی و فرهنگی از وضعیت بهتری برخوردار بود، اظهار داشت: متاسفانه در برخی دستگاه‌ها به موضوع عفاف و حجاب به مثابه یک فعالیت کلیشه‌ای اداری و یا در حد یک مصوبه و دستور العدل اداری نگریسته می‌شود.

وی افزود: موضوع حجاب و عفاف با توجه به نقش برجسته‌ای که به طور مستقیم بر حفظ بنیان خانواده و سلامت اخلاقی جامعه دارد باید به صورت جدی و با فعالیت گسترده فرهنگی برای نسل جوان کشور تبیین و تشریح شود.

این مسئول ادامه داد: نوجوان و جوان امروزی بداند که پشت پرده ترویج بی حجابی از جانب دشمنان اهداف بسیار مخرب تری، چون نابودی خانواده، کاهش غیر نرمال جمعیت کشور، افزایش بزه‌های اجتماعی و در نهایت گسترش فساد و نابودی اخلاقی جامعه قرار دارد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با بیان اینکه فعالیت فرهنگی - تبیینی در موضوع حجاب و عفاف بسیار حائز اهمیت است؛ تصریح کرد: غفلت دستگاه‌های فرهنگی از موضوع عفاف و حجاب در حالی که رسانه‌های بیگانه به صورت مستمر در حال فعالیت علیه عفت عمومی هستند؛ تبعات جبران ناپذیری برای کشور به دنبال خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش و نهاد‌های فرهنگی، چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری انقلاب اسلامی نقش مهمی در آموزش و تشریح فلسفه حجاب و عفاف به ویژه از سنین کودکی و نوجوانی و با زبان هنر به عهده دارند؛ ادامه داد: پلیس در انتهای خط مبارزه با بی حجاب قرار دارد و دستگاه و ارگان‌های فرهنگی در ابتدای این مسیر قرار دارند.

سردار اسلامی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی دست کم از یک دهه پیش با هوشیاری نسبت به مسائل امروز جامعه و نفوذ و تهاجم فرهنگی دشمنان هشدار می‌دادند، اما بسیاری از مسئولان فرهنگی با سهل انگاری در این زمینه و خوش خیالی نسبت به نیت شوم دشمنان؛ مسبب وضعیت امروز جامعه شده اند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با تاکید بر اینکه باید بستر گفتگوی سازنده و فرهنگی با جوانان و نوجوانان در زمینه عفاف و حجاب و سایر مسائل فرهنگی فراهم شود؛ عنوان کرد: دستگاه‌های فرهنگی کشور با این همه الگوی اخلاقی موجود در جامعه، چون شهدا، ائمه اطهار و... به سبب عدم ارتباط صحیح با جوانان نتوانسته اند در الگوسازی اخلاقی و تبیین مسائل فرهنگی به ویژه مساله عفاف و حجاب درست عمل کنند و به همین سبب از این پس باید با اهتمام و برنامه ریزی بیشتر نسبت به مسئولیت تاریخی خود در برابر حراست از عفت و اخلاق عمومی بکوشند.

وی با تاکید بر اینکه نباید فراجا را در مبارزه با بی حجابی تنها بگذاریم، خاطرنشان کرد: فراجا به تنهایی مسئول مبارزه با حجابی نیست و هر یک از ارگان‌ها به عنوان شخص حقوقی و نخبگان و افراد تأثیرگذار جامعه به عنوان اشخاص حقیقی باید نسبت به فعالیت تبیینی - فرهنگی اقدام کنند تا همه بار مبارزه با بی‌حجابی روی دوش فراجا قرار نگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار