حجت‌الاسلام شهیدی:

نیروی کاری جامعه ایثارگری به کار گرفته شوند

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید خواستار به کارگیری نیروی کاری جامعه ایثارگری در سطح استان مرکزی شد.
کد خبر: ۵۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۵ - 09November 2013

نیروی کاری جامعه ایثارگری به کار گرفته شوند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام و المسلمین شهیدی که در جریان سفر به محلات در جلسه فرمانداری این شهرستان سخن میگفت، خطاب به استاندار استان مرکزی گفت: انتظار داریم حمایت بیشتری از جامعه ایثارگری استان صورت گیرد و روز به روز شاهد رفع شدن مسائل و دغدغههای همه ایثارگران در سطح استان باشیم.

حجتالاسلام و المسلمین شهیدی در جریان این سفر همچنین در منزل محمدرضا نیکویی جانباز سرافراز 70 درصد محلاتی حضور یافت و از وی و خانوادهاش تجلیل کرد.
 
معاون رئیس جمهور دراین دیدار برای همسر این جانباز سرافراز که از وی پرستاری میکند آرزوی آرامش کرد تا بتواند به نحو احسن از این عزیز مراقبت و پرستاری کند.
 
حجتالاسلام شهیدی خطاب به همسر این جانباز گفت: خوشا به حال شما که خداوند این نگاه خوش و بصیرت را به شما ارزانی داشته است و شما در این عالم مشمول عنایت پروردگارید و در آخرت رضوان و فردوس از آن شماست.
 
وی پس از شنیدن مسائل و دغدغههای خانواده این جانباز اظهار کرد: شما از ما خیلی جلوترید و در آن دنیا ما نیازمند شفاعت شما هستیم.
 
محمدرضا نیکویی در عملیات فتحالمبین به افتخار جانبازی نائل شد و هم اکنون در منزل تحت پرستاری همسری است که او نیز خواهر دو شهید است؛ دختر این جانباز سرافراز نیز استاد دانشگاه و همسر جانباز 40 درصد است.
 
حجتالاسلام شهیدی همچنین در جریان سفر به شهرستان دلیجان و طی نشستی با 11 جانباز 70 درصد شهرستان محلات درباره مسائل و دغدغههای آنها به بحث و گفتوگو پرداخت.
 
در این نشست که هنرمند مدیرکل بنیاد شهید استان مرکزی و سلیمی نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، محمد نجفی از جانبازان 70 درصد که در سال 1360 به افتخار جانبازی نائل آمده است؛ ضمن ابراز خرسندی از حضور حجتالاسلام شهیدی در دلیجان به عنوان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، درمورد دغدغههای جامعه ایثارگری این شهرستان از جمله کمیسیونهای پزشکی و تعیین درصد مسائلی مطرح کرد.
 
سپس حجتالاسلام شهیدی با ابراز این که بنیاد شهید خانه شما جانبازان گرانقدر است و ما در واقع در اینجا میهمان و خدمتگزار شما هستیم، گفت: کار بنیاد باید تشکیلاتی باشد و ما در تلاش هستیم تا با ایجاد بانک اطلاعاتی به جامعه هدف سراسر کشور دسترسی سریع و آسان فراهم کنیم.
 
معاون رئیسجمهور درباره معوقات ایثارگران از سالهای قبل گفت: تا کنون حدود 42 درصد این معوقات را به کمک مجلس شورای اسلامی پرداخت کردهایم و سعی داریم مابقی را نیز در آینده بپردازیم تا از این طریق آرامش خاطر این عزیزان را تا حدی فراهم کنیم.
 
وی درباره وضعیت اشتغال و تحصیل فرزندان جانبازان گفت: همانگونه که برای فرزندان شهدا اشتغال تقریبا 90 درصد فراهم شده و با توجه به اینکه 65 هزار نفر از فرزندان جانبازان معزز در کشور بیکار هستند، در تلاش هستیم این مساله پیگیری و حل شود.
 
در این نشست همچنین جانبازان سرافراز 70 درصد سیفالله جعفری، حمید حسنیپور، محمدتقی غضنفری، محمدجواد حسینی، محمدرضا بنیاسدی، عباس عبداللهی، علیاکبر سلمی، حمیدرضا مسیحی، علیرضا بهرام بیگی و رضا کریمی حضور داشتند.
 
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید همچنین در دیدار با خانواده شهیدان عباسی در دلیجان ابراز کرد: خانوادههای شهیدان، جامعهای با دلهای بزرگ هستند که همه مردم باید قدردان آنها باشند.
 
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این دیدار با خانواده شهیدان عباسی که فرزندانشان حسن در سن 25 سالگی و غلام محسن در 32 سالگی (از شهدای ترور) به شهادت رسیدهاند تجلیل کرد و گفت: ما نیز به عنوان خدمتگزاران شما نمیتوانیم از شما تشکر و قدردانی کافی به عمل آوریم اما تلاش میکنیم چه در استان و شهرستان و چه در مرکز به شما خدمت کنیم.
 
حجتالاسلام شهیدی دیدار با خانوادههای شهدا را مایه قوت قلب و فرصتی برای درس گرفتن از آنها دانست و اظهار کرد: ما به دنبال شما عزیزان میآییم و امیدواریم که ما را شفاعت کنید.
 
پدر این شهیدان که مادرشان نیز به آنها پیوسته است از حضور رئیس بنیادشهید در منزلش تشکر کرد.
 
حجت الاسلام شهیدی در ادامه سفر به استان مرکزی با خانواده شهیدان محمدی نیز در دلیجان دیدار کرد.
وی خطاب به مادر این شهدا و جانباز گفت:پرستاری پدر بیمار این شهدا خود نوعی ایثارگری است و ارزش و افتخار والایی محسوب میشود.خدا با اهطای فرزندان شهید و جانباز به شما در یک مرحله و بیماری پدر این عزیزان در مرحله دیگر، شما را مورد آزمایشی قرار داده که سرافرازانه و ایثارگرانه آن را پشت سر میگذارید.
 
معاون رئیس جمهور در پایان این دیدار با اهدای لوح تقدیر به این خانواده گفت: فرزندان شما با اهدای خون خود باعث شدند که ایران و اسلام، امروز پیروز و برقرار باشد.
 
این خانواده بسیجی فرهنگی شهیدان عباس و غلامعلی (دانشآموز بسیجی) را در سالهای 63 و 64 تقدیم انقلاب کردهاند و فرزند دیگرشان نیز افتخار جانبازی دارد و پدر گرانقدر این عزیزان نیز در بستر بیماری است.
نظر شما
پربیننده ها