دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

نگرانی شدید رژیم صهیونیستی از احیای روابط ایران و عربستان

مقامات تل‌آویو از فرادی توافق ایران و عربستان در اظهارنظر‌های متعدد نگرانی و هراس خودشان را از احیای روابط این دو کشور بزرگ منطقه ابراز کردند و این موضوع به خوبی نشان‌دهنده تلاش این رژیم اشغالگر برای ایجاد تفرقه و جدایی بین کشور‌های اسلامی است.
کد خبر: ۵۸۴۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۰ - 22April 2023

نگرانی شدید رژیم صهیونیستی از احیای روابط این و عربستانگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: نگرانی و هراس سران و مقامات رژیم صهیونیستی بعد از اعلام ناگهانی و غافلگیرکننده توافق دیپلماتیک بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی آنقدر برای کشور‌های جهان شوکه‌کننده و غافلگیرکننده بود که تا امروز که چیزی کمتر از یک ماه از این توافق گذشته شاهد اظهارنظر‌ها و موضع‌گیری‌های پیدا و پنهان کشور‌های منطقه و جهان هستیم. در این میان یکی از کشور‌هایی که از این توافق بسیار نگران و عصبانی شده رژیم صهیونیستی است.

وحشت مقامات رژیم صهیونیستی تا آنجا بوده که در تازه‌ترین اظهارنظر‌های مداخله‌جویانه، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم ضمن تکرار ادعا‌های بی‌پایه و اساس خود درباره کشورمان پیرامون فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای، مدعی شده که بزودی این عربستان است که از احیای روابط با ایران پشیمان خواهد شد. امری که به وضوح ناراحتی و نگرانی سران تل آویو از برقراری روابط بین این دو کشور بزرگ منطقه خاورمیانه را نمایان و آشکار می‌کند.

هراس و نگرانی مقامات رژیم صهیونیستی فقط به اظهارنظر‌های پراکنده در جمع یهودیان ساکن سرزمین‌های اشغالی محدود نمانده است و در روز‌های اخیر شاهد بودیم که نتانیاهو نخست وزیر این رژیم اشغالگر و نامشروع در یاوه‌گویی‌هایی جدیدی که نشان از اوج درماندگی و انزوای جهانی آن‌ها دارد صحبت‌های بی‌ربط و مداخله جویانه‌ای را پیرامون احیای روابط سیاسی ایران و عربستان انجام داده است.

بر این اساس در یکی از جدیدترین این اظهارنظر‌ها بنیامین نتانیاهو در مصاحبه با شبکه تلویزیونی CNBC آمریکا ضمن تکرار ادعا‌های همیشگی خود علیه جمهوری اسلامی ایران در نطقی جدید و البته مضحک مدعی شده که عربستان سعودی بزودی از احیای روابط با کشور جمهوری اسلامی ایران پشیمان خواهد شد. امری که با هدف تاثیرگذاری نامطوب و مخرب بر افکار و اندیشه‌های مقامات ریاض در مسیر جلوگیری از هرگونه گسترش توافق با ایران در زمینه‌های مختلف بیان شده است.

اما چرا احیای روابط بین دو کشور بزرگ منطقه یعنی جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی تا این اندازه برای سران و مقامات رژیم صهیونیستی دردآور و ناخوش‌آیند است؟ پاسخ، اما بسیار واضح و روشن است و آن توقف و یا دست کم به تاخیر انداختن عادی سازی روابط بین اعراب و رژیم صهیونیستی به دنبال این توافق جدید است.

حال اینکه موضوع عادی سازی روابط بین کشور‌های مسلمان عربی و رژیم صهیونیستی از اهمیت و جایگاه فوق‌العاده و بسیار مهمی برای سران و مقامات تل آویو برخوردار است به نحوی که آن‌ها هیچ عامل و یا مانعی را بر سر راه این عادی سازی روابط تحمل نمی‌کنند. اما از شانس بد آن‌ها احیای توافق بین ایران و عربستان یکی از همان موانعی سخت و دردآوری است که موجب نگرانی و هراس شدید صهیونیست‌ها شده است.

البته زمانی این ماجرای احیای روابط بین کشورمان و عربستان سعودی برای صهیونیست‌ها دردناک‌تر می‌شود که به این مهم توجه کنیم که آمریکایی‌ها و کشور‌های اروپایی غربی نیز با دیدی مثبت و امیدوارکننده به این توافق منطقه‌ای نگاه کرده و با سیاست‌های رژیم صهیونیستی همراهی نمی‌کنند. موضوعی که ترس و وحشت مقامات این رژیم را دوچندان کرده است.

در هر صورت هم اکنون شاهد قرار گرفتن سران و مقامات تل آویو در شرایط و وضعیت ناگواری در منطقه هستیم که از این سوی خود را نظاره‌گر احیای روابط دو کشور بزرگ منطقه یعنی ایران و عربستان می‌بینند و از سوی دیگر این توافق را مانعی جدی و بسیار مهم در مسیر عادی سازی روابط با کشور‌های عربی می‌دانند. امری که روی هم رفته شرایط و وضعیت سخت و غیرقابل حلی را برای آن‌ها پدید آورده است.

در پایان باید گفت احیای توافق جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی کابوسی بود که سران و مقامات رژیم صهیونیستی از مدت‌ها خواب آن را می‌دیدند و البته امیدوار بودند که این خواب شوم و ترسناک هیچگاه به حقیقت مبدل نشود، ولی امروز که به سیمای منطقه نگاه می‌کنند خود را روبرو با واقعیتی تلخ و دردآور می‌بینند که راه گریزی از آن نیست و این وضعیت به همراه اوضاع ناگوار و نامناسب سیاسی و امنیتی سرزمین‌های اشغالی فروپاشی آن‌ها را بسیار نزدیک کرده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار