امام جمعه سرخ رود:

سبک زندگی شهدا الگوی جوانان و مسئولین باشد

حجت‌الاسلام «تقی‌زاده» با بیان اینکه سبک زندگی شهدا به گونه‌ای بود که فردی همچون حضرت امام راحل هم به آن‌ها غبطه می‌خورد، گفت: این شهدا باید الگوی واقعی جوان و مسئول ما باشند.
کد خبر: ۵۸۴۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹ - 21April 2023

سبک زندگی شهدا الگوی جوانان و مسئولین باشدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام «مهدی تقی‌زاده» امام جمعه سرخ رود در خطبه‌های نماز جمعه امروز اظهار داشت: خداوند متعال پاداش بندگان روزه‌دار خود را در ماه مبارک رمضان بر تن کردن لباس تقوا است که در روز عید فطر بدان‌ها داده می‌شود؛ ماه رمضان فرصتی مهمی برای بندگی محسوب می‌شود که خداوند متعال آن را برای اطاعت و خودساختگی بندگان قرار داده است.

وی ضمن تشکر و قدردانی از مردم عزیز و شریف ایران که با حضور در راهپیمایی روز قدس، حمایت خود را نه تنها از مردم مظلوم فلسطین، بلکه از جبهه مقاومت اعلام کردند، افزود: همه ما اطمینان داریم که وعده الهی محقق خواهد شد و ظلم و استکبار و در رأس آن اسرائیل و آمریکا نابود خواهند شد.

امام جمعه سرخ‌رود با اشاره به آیه «وَ نُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِین» گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب رسانه‌های بدخواه اصرار دارند که ملت ایران از اعتقادات دینی و احساسات انقلابی رویگردان شدند، اما جلسات شب قدر و روز قدس پرشورتر از سال گذشته انجام شد.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده تصریح کرد: رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان ارشد نیرو‌های مسلح این نیرو‌ها را حصار‌های مستحکم کشور و ملت خواندند، جایگاهی که بحمدالله نیرو‌های مسلح با قدرشناسی این موقعیت مشغول عمل به وظایف هستند. نیرو‌های مسلح ما دائما در حال پیشرفت هستند، در بخش موشکی و سامانه‌های پدافندی و پهپادی و... نمونه‌های از این پیشرفت هاست، اما توصیه رهبر معظم انقلاب این بود که به هیچ حدی از پیشرفت نباید قانع بود و همیشه باید در حال پیشرفت باشیم.

وی ادامه داد: توصیه دیگر رهبر معظم انقلاب منحرف نشدن اذهان به عناصر کم قدرت است، باید پشت صحنه طراحان اصلی را دید، همان نیرو‌های شریر بین المللی و استکبار که هر جا منافعی ببینند جنگ راه می‌اندازند، نمونه آن در اکراین و در گذشته فتنه داعش و جنگ دو دهه قبل شرق و غرب ایران که در افغانستان و عراق به راه انداختند و هدفشان ایران بود و الان هم می‌خواهند ایران را مشغول فتنه آذربایجان کنند.

امام جمعه سرخ‌رود خاطرنشان کرد: از توصیه‌های دیگر ایشان این است که هیچ گاه نباید از دشمن و مکر و حیله دشمنان غافل شد. نیرو‌های مسلح دائما باید با ابتکار و عقلانیت، مکر دشمنان را خنثی کنند. قدردانی می‌کنیم از نیرو‌های مسلح عزیز، علی الخصوص ارتش غیور که هفته گذشته روز گرامی داشت این عزیزان بود.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده متذکر شد: رهبر انقلاب در هفته گذشته دیداری با دانشجویان داشتند حقیقتا در هیچ کجای دنیا چنین جلسه‌ای با چنین آزادی بیان با شخص اول کشور وجود ندارد. دانشجویان می‌آیند و با صراحت، دغدغه‌های خود را بیان می‌کنند و ایشان با شرح صدر مثال زدنی گوش می‌دهند و پاسخگو هستند.

وی بیان کرد: ایشان به سه عنصر آرمانخواهی و امید و عقلانیت اشاره کردند که احتیاج کشور است. آرمانخواهی موتور حرکت، امید سوخت این موتور، و عقلانیت فرمان این موتور است. رهبر انقلاب به افرادی که دائما از رفراندوم حرف می‌زنند و هدفشان از بیان آن دوقطبی سازی و تضعیف نظام است هم کنایه‌ای زدند.

امام جمعه سرخ‌رود افزود: همان روشنفکران و غرب مآبان بگویند کجای دنیا پیرامون مسائل مختلف رفراندوم برگذار می‌کنند، آیا در فرانسه که مردم هفته هاست بر سر یک قانون اعتراض می‌کنند رفراندوم برگزار شد، آیا در اروپا و آمریکا پیرامون کمک به اکراین رفراندوم برگزار شد. در رژیم منحوس صهیونیستی که رو به نابودیست رفراندوم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده اظهار داشت: مگر همه مردم پیرامون تمام مسائل تخصصی تحلیل دارند. رفراندوم واقعی کشور ما در انتخابات و راهپیمایی‌های مختلف هر سال در چند نوبت انجام می‌شوند و مردم وفاداری خود را به نظام نشان می‌دهند. توصیه رهبر معظم انقلاب به جلسات سران قوا و رسیدن به نظر واحد و مشترک بود که در مسائل محدودی برگزار شد که البته آنطور که باید پیش نرفت.

وی گفت: امام خامنه‌ای توصیه‌ای هم به جوانان و دانشجویان، پیرامون مطالعه زندگی نامه شهدا داشتند، ما هم به کرات در این تریبون عرض کردیم. شرح حال زندگی نامه شهدا برای شخصیتی مانند رهبر انقلاب هم درس آموز است، اخلاص این عزیزان، تلاش و پشتکار آنها، سبک زندگی آن‌ها و اوج گیری شهدا به گونه‌ای بود که فردی همچون حضرت امام راحل هم به آن‌ها غبطه می‌خورد. این شهدا باید الگوی واقعی جوان و مسئول ما باشند.

امام جمعه سرخ‌رود ضمن تشکر و قدردانی ویژه از سردار رادان و سردار وحیدی عزیز که محکم پای قانون عفاف و حجاب ایستادند، افزود: در روزگاری که بسیاری از مسئولین با امروز و فردا کردن و محافظه کارانه از مسئولیت ذاتی خود شانه خالی کردند. سردار رادان عزیز بداند، ما تمام قد پشت ایشان ایستاد‌ه‌ایم و ایشان را تنها نخواهیم گذاشت. همه مسئولین بدانند دوران حزبی و انتخابات حزبی تمام شده، و انتخابات پیش رو مشخص خواهد کرد که مسئولینی که برای رای گرفتن وعده دادند و بعد از زیر بار آن شانه خالی کردند، دیگر جایگاهی نخواهند داشت.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده در پایان گفت: همان مسئولینی که با وعده شفافیت رای آوردند، همان مسئولینی که در موضوع حجاب و عفاف هزینه نکردند، همان مسئولینی که در فتنه‌ها دوپهلو موضع گیری کردند تا سبد رأیشان کم نشود. تریبون نماز جمعه جای مطالبه گری و بیان دغدغه‌های مردم است، همانطور که پیرامون مسئله حجاب مطالبه گری کردیم. آنقدر پیرامون معیشت و تولید و تورم و حذف دلار و سرو سامان گرفتن موضوع مسکن و خودرو مطالبه خواهیم کرد تا به نتیجه برسیم ان شالله.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار