در پیام فرمانده انتظامی خراسان رضوی به‌مناسبت عید سعید فطر آمده است؛

عید فطر فرصتی برای بازگشت به فطرت است

سردار «تقوی» با صدور پیامی، فرا رسیدن عید سعید فطر را به عموم مسلمانان تبریک گفت.
کد خبر: ۵۸۴۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶ - 21April 2023

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ پاسدار «محمدکاظم تقوی» فرمانده انتظامی خراسان رضوی با صدور پیامی، روز عيد فطر را عید پارسايان و روز شادمانی پرهيزگارانی دانست كه با برچيدن زنجير تعلقات مادی و مهار خواهش‌های نفسانی خويش، درخواست توبه و بازگشت‌شان به درگاه خداوند يكتا مقبول افتاده است.

متن پیام به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

حضرت علی(ع): ای مردم! این روز شما، روزی است که نیکوکاران در آن پاداش می‌گیرند و زیانکاران و تبهکاران در آن مایوس و ناامید می‌شوند.

اينك با آرزوی این که طاعات و عبادات همه ما مقبول درگاه خداوند متعال قرار گرفته باشد و بهره کافی را از این ماه پرخیر و برکت برده باشیم به پیشواز عید سعید فطر می‌رویم.

خداوند متعال را سپاس می‌گویم که توفیق نزدیکی به بارگاه هستی‌بخش خود را در ماه مبارک رمضان در تقدیرمان مقدر و فرصتی فراهم کرد تا با روزه‌داری در ماه مبارک رمضان، ماه تهذیب و تزکیه نفس، بار دیگر با یاری از درگاه پر مهر و محبتش به آرامش وصف‌ناشدنی و بی کران الهی دست یابیم.

عيد فطر روزی است که باید نتیجه یک ماه روزه و عبادت را جشن گرفت و چه نتیجه‌ای زیباتر از این که غنچه‌های فطرت انسان در سپیده عید فطر، شکوفا شود و جان انسان در فضای معطرش به پرواز درآید. عید فطر، عید فطرت است. روزی است که انسان به فطرت پاک خود باز می‌گردد و به شکرانه این بازگشت، به ستایش باری تعالی به جشن و سرور می‌پردازد.

امید است در پرتو الطاف بی‌بدیل پروردگار، در لحظات ارزشمند تفکر و تعمق در این ماه مبارک، فرصتی فراهم آمده باشد تا به ارزش‌های والای انسانی نزدیک‌تر شده و ره‌توشه‌ای بی‌انتها را در جهت خدمات خالصانه به خلق خدا به ارمغان برده باشیم.

ماه رمضان با تمامی برکاتش در ميعادگاه فطر به پايان می‌رسد؛ روز عيد فطر، عید پارسايان و روز شادمانی پرهيزگارانی است كه با برچيدن زنجير تعلقات مادی و مهار خواهش‌های نفسانی خويش، درخواست توبه و بازگشت‌شان به درگاه خداوند يكتا مقبول افتاده است و طليعه ماه شوال پرهيزگاران را در جشن عبادت و امساك به همخوانی می‌خواند تا خدای را شاكر شوند.

اینجانب عيد سعيد فطر و طلوع ماه شوال را به محضر امام عصر (عج) و نایب برحقش حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و عموم مسلمانان به ویژه مردم فهیم و متدین استان خراسان رضوی تبریک گفته و قبولی طاعات این عزیزان را در ماه مبارک رمضان از خداوند منان مسئلت نموده و از همه دل‌های پاک برای فرزندان سبزپوش خود در توفیق حفظ امنیت اجتماعی التماس دعا دارم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار