فرماندار فامنین:

شهدا فرهنگ پهلوانی در ورزش را احیا کردند

«حسینی» با بیان اینکه شهدای انقلاب، فرهنگ پهلوانی در ورزش را احیا کردند، گفت: قبل از انقلاب فرهنگ پهلوانی به دلیل مغایرت با روح حاکم بر طاغوت به عمد ضعیف شده بود اما بعد از انقلاب این فرهنگ توسط پهلوانان و قهرمانان ملت، یعنی شهدا احیا شد.
کد خبر: ۵۸۴۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳ - 21April 2023

شهدا فرهنگ پهلوانی در ورزش را احیا کردندبه گزارش دفاع‌پرس از همدان، «سید روح‌الله حسینی» فرماندار فامنین در اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان شهرستان فامنین یادواره شهیدان «امین زابلی» و «احمد زهره»، اظهار داشت: شهدای انقلاب، فرهنگ پهلوانی در ورزش را احیا کردند. قبل از انقلاب فرهنگ پهلوانی به دلیل مغایرت با روح حاکم بر طاغوت به عمد ضعیف شده بود اما بعد از انقلاب این فرهنگ توسط پهلوانان و قهرمانان ملت، یعنی شهدا احیا شد.

وی افزود: در فرهنگ پهلوانی برد و باخت مهم نیست و مهم در مسیر کمال بودن انسان در هر عرصه‌ای است.

فرماندار فامنین با یادآوری سخنی از شهید همت گفت: شهید همت می فرماید «قدم می‌زنید برای خدا، قلم می‌زنید برای خدا و هر کاری می‌کنید برای خدا انجام دهید، چه بکشید، چه بمیرید، برنده‌اید».

وی خاطرنشان کرد: این سخن نشان دهنده حاکمیت فرهنگ پهلوانی در میان شهدا است که لازم است این فرهنگ در تمام عرصه‌ها حفظ شود و دقت شود که تمام کارها و فعالیت‌ها برای خدا انجام شود.

حسینی متذکر شد: ورزش بر مبنای فرهنگ پهلوانی انسان را از حرام دور می‌کند. 

این مسابقات با قهرمانی تیم دنیای ورزش همدان به پایان رسيد و تیم های رستوران گل یاس ماماهان و شهید نصیری همدان به مقام های دوم و سوم دست یافتند.

شهید «احمد زهره»، نوجوان ۱۲ ساله، کم‌‌سن‌‌ترین شهید شهرستان و شهید «امین زابلی» شهید شاخص شهرستان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار