سرقت ده‌ها تانکر نفت سوریه به دست اشغالگران آمریکایی

سرقت نفت سوریه از سوی اشغالگران آمریکایی همچنان ادامه دارد و در جدیدترین مورد، غارتگران آمریکایی ده‌ها تانکر حامل نفت را دزدیدند.
کد خبر: ۵۸۴۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹ - 22April 2023

سرقت ده‌ها تانکر نفت سوریه به دست اشغالگران آمریکاییبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نظامیان آمریکایی همچنان به غارت منابع سوریه ادامه می‌دهند.

سانا گزارش داد: نظامیان آمریکایی در سوریه طی ساعات گذشته ده‌ها تانکر حامل نفت را از منطقه الجزیره سوریه به سمت اراضی عراق سرقت کردند.

اشغالگران آمریکایی به سرقت و غارت منابع طبیعی سوریه ادامه داد و ۳۴ تانکر حامل نفت دزدیده شده را از میادین نفتی سوریه در منطقه الجزیره از طریق گذرگاه غیرقانونی المحمودیه و ۴۰ تانکر را از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید به داخل عراق قاچاق کردند.

منابع سوری اعلام کردند که نظامیان آمریکایی اقدام مشابهی در روز ۱۱ آوریل جاری انجام داده و طی آن با ۳۲ تانکر، نفت عراق را دزدیدند.

دمشق بار‌ها اعلام کرده است که تداوم سرقت نفت سوریه به مثابه راهزنی و تلاشی برای بازگشت به دوره استعمار است و گرفتن غرامت از آمریکا به خاطر غارتگری را حق خود می‌داند.

چندی قبل «محمد فواز» یکی از نمایندگان پارلمان سوریه به اشغالگران آمریکایی درباره ادامه سرقت نفت سوریه هشدار داد و تأکید کرد که موضع پارلمان سوریه در مخالفت با حضور نیرو‌های اشغالگر آمریکایی در خاک این کشور تغییری نکرده است.

وی ضمن اشاره به این موضوع ادامه داد: پارلمان سوریه همواره به پارلمان‌ها در همه کشور‌های دوست جهان گفته و می‌گوید تا اقدامات و راهزنی‌های آمریکا را مبنی بر غارت نفت و گندم سوریه افشا کنند.

فواز تصریح کرد: موضع پارلمان سوریه در خصوص حضور نیرو‌های اشغالگر آمریکایی در خاک سوریه و افشای نقض کنوانسیون‌های بین المللی توسط واشنگتن از طریق سرقت منابع نفت و گندم سوریه، تغییر نکرده است. هدف اصلی این دزدی‌ها و غارت‌ها، گرسنگی دادن به ملت سوریه و تأثیرگذاری منفی بر اقتصاد آن و محروم کردن شهروندان سوری از نفت کشورشان مانند سال‌های گذشته است. سوریه تا حد امکان و در چارچوب‌های قانونی برای احیای ثروت‌های خود پیش خواهد رفت و اجازه نخواهیم داد اشغالگران آمریکایی به سرقت ثروت مردم سوریه ادامه دهند.

پیشتر «بثینه شعبان» مشاور ویژه رییس جمهوری سوریه گفته بود که هدف آمریکا از حضور در سوریه حمایت از تروریسم و همچنین سرقت منابع مردم این کشور است.

یادآور می‌شود که با شکست گروه تروریستی «داعش» به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ۱۳۹۶، نیرو‌های آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقاً از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه کردند.

مناطق تحت اشغال نیرو‌های آمریکایی و شبه نظامیان موسوم به «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» (قسد) تحت حمایت آن‌ها در حسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراضات شهروندان سوری به حضور اقدامات تروریستی اشغالگران و شبه نظامیان علیه ساکنان این مناطق است.

دولت سوریه بار‌ها تاکید کرده است که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و حضور آنان غیر قانونی است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها