مسئول ستاد دانشجویی اربعین خبر داد

برگزاری اولین یادواره شهدای مدافع حرم در جوار «وادی السلام» نجف/ اعزام 12هزار دانشجو به عتبات برای شرکت در مراسم اربعین

مسئول ستاد دانشجویی اربعین گفت: امسال همزمان با اعزام کاروان‌های دانشجویی به عتبات برای شرکت در مراسم اربعین حسینی(ع)، اولین یادواره شهدای مدافع حرم که مدفن آنها در «وادی السلام» نجف است، برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۸۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷ - 17November 2015

برگزاری اولین یادواره شهدای مدافع حرم در جوار «وادی السلام» نجف/ اعزام 12هزار دانشجو به عتبات برای شرکت در مراسم اربعین

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، جواد تاجیک مسئول ستاد دانشجویی اربعین در نشستی خبری با بیان اینکه شعار امسال مراسم راهپیمایی اربعین «هیهات منا الذله» است، گفت: امسال هفت هزار دانشجو از سراسر کشور در قالب 60 کاروان و پنج هزار نفر نیز بهصورت انفرادی و 1000 نفر هم برای خادمی زائران حسینی با هزینههای شخصی به عتبات اعزام میشوند.

وی با بیان اینکه بیش از 9 موکب در سه نقطه مرزی شلمچه، چزابه، مهران و مسیر پیادهروی نجف به کربلا ازجمله در عمود 757 توسط دانشجویان برپا میشود، عنوان کرد: 90 درصد کاروانهای دانشجویی به دلیل سهولت در تردد، از مرز چزابه عبور میکنند؛ البته در این کاروانها به دلیل محدودیتهای موجود، حدود 10 درصد اعزامها را خواهران تشکیل میدهند.

تاجیک ادامه داد: به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی(ع) کنگره شعر دانشجویی اربعین نیز در تالار فردوسی دانشگاه تهران به همراه رونمایی از کتاب شعر اربعین با سخنرانی حجتالاسلام پناهیان برگزار میشود.

گفتنی است دانشجویان در طول مسیر پیادهروی در ایستگاههای صلواتی، اقدام به توزیع دمنوشهای گیاهی، و ارائه خدمات پزشکی، خطاطی و تابلوهای شارژ موبایل به زائران خواهند کرد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار