نگرانی در تل آویو از تقویت روابط ایران و روسیه

یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی با بیان اینکه روابط ایران و روسیه برای تل‌آویو بسیار نگران‌کننده است، می‌گوید که این رژیم با روسیه در حال گفت‌و‌گو در این خصوص است.
کد خبر: ۵۸۴۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳ - 23April 2023

نگرانی در تل آویو از تقویت روابط ایران و روسیه

به گزاش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المیادین، در تل آویو همچنان نگرانی‌ها نسبت به روابط و دیپلماسی رو به رشد میان ایران و روسیه بسیار زیاد است. از جمله به تازگی «تزاچی هانگبی»، رئیس شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که روابط ایران و روسیه بسیار نگران کننده است و ابعاد آن را در چند زمینه در حال رشد می‌بینیم.

هانگبی با اعلام نگرانی خود نسبت به تغییرات جدید دیپلماتیک در منطقه افزوده است: «به نظر من با وجود نزدیک شدن عربستان به ایران، اما شرایط برای برقراری رابطه تل آویو با عربستان سعودی بیش از هر زمان دیگری است.»

همزمان با تشدید بحران داخلی در رژیم صهیونیستی، «اسحاق هرتزوگ»، رئیس این رژیم نیز نسبت به بدتر شدن اوضاع هشدار داده و گفته است: «این جدی‌ترین بحران داخلی در تاریخ اسرائیل است و بخش‌های زیادی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.»

هرتزوگ همچنین افزوده است که پیشنهاد استعفای خود را رد کرده‌ام؛ چون استعفا در شرایط فعلی اصلاً درست به نظر نمی‌رسید.

این شرایط غیرعادی در فلسطین اشغالی در حالی ادامه دارد که رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند در هفته شانزدهم اعتراضات در تل آویو، حداقل ۱۲۰ هزار تظاهرکننده به اصلاحات قضائی نه گفتند.

هرتزوگ به عنوان رئیس رژیم صهیونیستی تا کنون به دفعات متعدد نسبت به بحرانی شدن وضعیت تل آویو هشدار داده است. او ماه گذشته نیز با هشدار نسبت به فروپاشی قانون اساسی این رژیم از طرحی برای جلوگیری از تشدید اوضاع در تل آویو و با هدف مصالحه بر سر طرح اصلاحات قضائی نتانیاهو خبر داد.

هرتزوگ از نمایندگان پارلمان یا کنست خواستار توقف و تعلیق موقت طرح مورد نظر نتانیاهو در حوزه قضائی شد تا به گفته او از فروپاشی قانون اساسی جلوگیری شود.

با این حال «یاریو لوین»، وزیر دادگستری، پیشنهاد به تعویق افتادن طرح موردنظر نتانیاهو را رد کرد، هرچند او گفت که مخالف گفتگو نیست. هرتزوگ گفت: «ما در آستانه فروپاشی قانون اساسی و اجتماعی هستیم. من احساس می‌کنم - همه ما احساس می‌کنیم - که به سختی با یک برخورد فاصله داریم - و حتی تا با یک برخورد شدید.»

نظرسنجی‌های اخیر نیز حمایت نسبتاً کمی از تغییرات قضائی موردنظر نتانیاهو را را نشان می‌دهد.

در حال حاضر طرح نامشخص نتانیاهو باعث شده تا مالک پنج بانک اصلی اسرائیل در بیانیه‌ای نادر از تلاش هرتزوگ برای دستیابی به تفاهم‌های گسترده حمایت کردند که به گفته آن‌ها به نفع اقتصاد اسرائیل است و در غیر این صورت سقوط حتمی است.

کارشناسان حقوقی، اقتصاددانان و مقامات امنیتی و اقتصادی سابق، از جمله افراد معتمد و انتصاب نتانیاهو، هشدار داده‌اند که پیشنهادات قضائی دولت نتانیاهو ممکن است پیامد‌های دیپلماتیک و اقتصادی جدی برای تل آویو به همراه داشته باشد.

این در حالی است که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته است که کابینه وی قصد دارد با وجود انتقاد شدید مقامات ارشد و کارشناسان حقوقی، اما طرح تغییر سیستم قضائی را دنبال کند. این در حالی است که اعتراضات گسترده علیه طرح نتانیاهو به تعلیق موقت این طرح منجر شده است.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار